شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امروز دشمن از راه تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه ها و ستون های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، لذا باید با استفاده و بکارگیری فرهنگ غنی ایرانی در مقابل این هجمه های همه جانبه ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام  مختار کرمی در همایش «سراج منیر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: کردستان از لحاظ فرهنگی و هنری بسیار غنی است و هنرمندان بسیاری در این خطه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: امروز هم به همت بسیج مداحان استان کردستان شاهد برگزاری همایش بزرگ «سراج منیر» با حضور شخصیت های دینی و ... بودیم. این همایش به نوعی پتانسیل های فرهنگی، هنری و مذهبی این خطه را به کشور معرفی کرد.

وی ادامه داد: مردم کردستان عِرق و علاقه بسیار ویژه به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان دارند، از این رو مراسم های مدیحه سرایی و دف زنی در این استان بسیار رایج است و معمولا در اعیاد مذهبی و دینی شاهد برگزاری چنین برنامه هایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید چنین همایش هایی در استان کردستان تداوم داشته باشد، گفت: برگزاری این گونه همایش می تواند زمینه آشنایی بهتر و بیشتر جوانان و نوجوانان را با سیره پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهرش مهیا سازد، لذا مدیران فرهنگی این مورد را همیشه مدنظر داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: حضور بیش از 1000 دف زن و مدیحه خوان در این همایش، شکوه خاصی به مراسم داد و امیدواریم که در سالجاری شاهد تکرار اینگونه برنامه های فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه امروز دشمنان فرهنگ این مرزوبوم را هدف قرار داده اند، تاکید کرد: امروز دشمن از راه تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه ها و ستون های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، لذا باید با استفاده و بکارگیری فرهنگ غنی ایرانی در مقابل این هجمه های همه جانبه ایستادگی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: فرهنگ غنی ایران ـ اسلامی به حدی دارای پتانسیل است که بی شک اگر بهتر و تخصصی تر روی آن کار کرد نه تنها می تواند نگهبان و سدی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشد، بلکه خود او نیز می تواند فرهنگ های دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha