جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

حوزه/ اردوی آموزشی و تفریحی استعدادهای قرآنی شمال و شمالغرب کشور با شرکت ۶ استان در اردوگاه فرهنگی آموزشی الغدیر تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، اردوی آموزشی و تفریحی استعدادهای قرآنی شمال و شمال‌غرب کشور با شرکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران از امروز تا 19 مرداد در اردوگاه فرهنگی آموزشی الغدیر تبریز برگزار می شود.

طی اجرای این اردوی قرآنی، ۶ کلاس آموزشی با حضور استعدادهای قرآنی برگزار می‌ شود که شامل بحث آموزشی و برگزاری کارگاه‌ های تلاوت است، همچنین، در کنار مبحث آموزش، برنامه‌ های مختلف دیگری از جمله برنامه‌ های تفریحی و ورزشی برای استعدادهای قرآنی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در اردوی آموزشی و تفریحی استعدادهای قرآنی شمال و شمال‌غرب کشور در اردوگاه فرهنگی آموزشی الغدیر با اشاره به نقش تاثیرگذار قرآن در زندگی انسان اظهار داشت: قرآن انسان را ماندنی و در مسیر بندگی خداوند قرار می دهد، هر مسیری که در طول زندگی انسان برای خود انتخاب کند به اندازه مسیر قرآنی لذت بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان با انتخاب مسیر قرآنی برای خود راه الهی را طی می کنند، اظهار داشت: روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، تفسیر و تدبر در قرآن مقدمه ای برای انس با قرآن است تا جان و دل انسان با چنگ زدن به حبل الهی به اندازه استعداد خودش به اوج برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: قرآن نازل شده تا انسان زمینی، فرشی و ناسوتی را به انسانی آسمانی، عرشی و ملکوتی تبدیل کند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: انس با قرآن برای رسیدن به حقیقت آن است، قرآن جایگاهی جز دل و انسان نداشته و ظرف نزول قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب زندگی بوده و تنها کتاب قرائت نیست بلکه کتابی برای هدایت بشر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha