یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
۱

حوزه/ نماینده نهاد قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شرکت کردند، گفت: امسال با افزایش حدود ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم و آمار به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

یوسف افراشی، نماینده قرآن و عترت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با بیان این که در کمک به  اجرای فعالیت های قرآنی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موفق بوده ایم، گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده بیست و سومین جشنواره  قرآن و عترت وزارت بهداشت در حال برگزاری است و این جشنواره از روند به روبه روشدی برخوردار است.

وی از برگزاری اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت کشور از ۱۸ الی  ۲۰ مهرماه در شهر زیبا کنار استان گیلان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان میزبان مرحله کتبی منتخبین این جشنواره با حضور بالغ بر 140 نفر از دانشجویان و اساتید ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در رشته های احادیث حدیث، پرسمان قرآنی، سبک زندگی اسلامی، احکام، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، آشنایی با صحیفه سجادیه، ترجمه، تفسیر و آشنایی نهج البلاغه بود .

افراشی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 50 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شرکت کردند، ادامه داد: امسال با افزایش حدود 20 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم و آمار به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان این که در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بیش از 6 هزار و 462 نفر از اساتید و دانشجویان در حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن ثبت نام کرده اند، گفت: طی دو سال گذشته 300 الی 500 نفر در طرح نسیم بهشتی این وزارتخانه حافظین یک جزء الی 30 جزء ثبت نام کرده اند .

این مسئول فرهنگی به تاثیر بسیار زیاد فعالیت های قرآنی در تقویت بنیه علمی و دینی دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: آحاد مردم عزیز کشورمان به میزانی که با قرآن کریم انس بگیرند، به همین میزان از تعالیم و فرهنگ قرآنی نیز در زندگی شان بهره مند می شوند.

نماینده نهاد قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه دانشجویان علاوه بر کسب علم و مهارت آموزی درحوزه های تخصصی، به فعالیت قرآنی نیز بپردازند، گفت: با توجه به این که در آزمون کتبی مرحله کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در کاشان، تعداد زیادی از پزشکان فوق تخصص کودکان، قلب و عروق، گوارش و ... شرکت کردند، قطعا هر کدام از این پزشکان می توانند موجبات ترغیب 40 نفر از دانشجویان تحت آموزش خود را در فعالیت های قرآنی فراهم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha