جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 دانش آموزان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۱۵۰مدرسه صدرا در کشور گفت: ۶ مدرسه صدرا در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌ الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع دانش آموزان مدرسه علوم و معارف اسلامی بناب، با اشاره به جایگاه تحصیل علم در اسلام ابراز داشت: از نظر اسلام نه جنسیت و نه سن در تحصیل علم مطرح نیست و انسان باید در هر زمان و هرحالت به دنبال علم‌ آموزی باشد،

وی افزود: علم اولین بحث قرآن و حتی اولین باب کتاب اصول کافی است که از کتب معتبر شیعی به شمار می ‌آید، تحصیل علم یکی از سفارش‌ ها و تاکیدات اسلام و یک ضرورت مطلق به شمار می رود.

حجت الاسلام حسینی، علم را مقدمه‌ای برای رسیدن به کمال دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید برای تحصیل همت کند و تحصیل زمینه ترقی و رسیدن به کمال را برای انسان فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: هرچند تهذیب مقدم بر تحصیل است، اما تحصیل خود مقدمه تهذیب است، سفارش مقام معظم رهبری برای دانش ‌آموزان و دانشجویان این است که تحصیل، تهذیب و ورزش را به عنوان ارکان اساسی توامان داشته باشند چرا که روح، ذهن و جسم سالم می‌توانند انسان را به کمال برسانند.

حجت ‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدارس علوم اسلامی صدرا جزو موفق ‌ترین مدارس کشور هستند، گفت: ۱۵۰مدرسه صدرا در کشور و ۶مدرسه صدرا در استان ما وجود دارد که این مدارس علیرغم اینکه از محیطی سالم برخوردارند، تمام زمینه‌ های لازم را برای تربیت نسل طیب و طاهر دارا هستند.

وی در پایان گفت: هرچند از لحاظ سخت ‌افزاری مشکلاتی در مدارس صدرا به چشم می‌ خورد اما این تلاش و ممارست و همت انسان است که او را به موفقیت می‌ رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha