شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمين  پاکنژاد

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان در جمع طلاب گفت: خوب درس خواندن لازمه فهم عمیق کلام اهل بیت(ع) است، ما باید به شیوه روز و جوان پسند و طبق نیاز فعلی جامعه به نشر معارف ائمه اطهار(ع) بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، نشست توجیهی و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع تشريح برنامه هاي مركز خدمات حوزه هاي علميه در زمینه خدمات و قراردادهای بیمه طلاب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين پاک نژاد، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين پاک نژاد در سخنانی گفت: ما وظیفه داریم با یادگیری معارف اهل بیت(ع)، پیام آنها را به تمامی جهانیان برسانیم، امکانات علم آموزی و نشر معارف اهل بیت(ع) در شرایط کنونی نسبت به زمان قبل بسیار راحت و آسانتر شده است، بنابراین کوتاهی ما در این زمینه هرگز پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: خوب درس خواندن لازمه فهم عمیق کلام اهل بیت(ع) می باشد، ما باید به شیوه روز پسند و جوان پسند و طبق نیاز فعلی جامعه به نشر معارف  ائمه اطهار(ع) بپردازیم.

مسئول مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان در ادامه به موارد بیمه عمر و تکمیلی و ... طلاب اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات مأموریت دارد مشکلات معیشتی- درمانی طلاب را طبق شئونات اسلامی برطرف سازد، تا آنها بتوانند بهتر و راحت تر به امرتبلیغ بپردازند.

وی عنوان کرد: اگر چه وظیفه ما برطرف نمودن مشکلات معیشتی طلاب است، اما باید بدانید انسان در تنگدستی مانند آهنی که به کوره می رود و ذوب می شود تا آهن خالص گردد، خالص می گردد. سیره علماء رسیدن به توفیقات الهی همراه با تنگدستی و سختی است، اگر ما به زندگی نامه علماء اسلام نگاه کنیم می بینیم آنها بسیاری از مشکلات و سختی ها را به جان می خریدند تا به دیگران خدمت کنند. بنابراین مصلحت نیست که طلبه در رفاه باشد، فقیر با دیدن عالم در سطح خودش امیدوارتر می شود و سختی ها را راحت تر تحمل می کند.

حجت الاسلام و المسلمين پاک نژاد در پایان سخنانش به ذکر مهمترین اهداف مرکز خدمات حوزه اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه درمانی بیماری های خاص مثل سرطان و بیماری های قلبی مزمن تا حدی که در توانمان باشد، از اهداف مرکز خدمات می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha