جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاب

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری بر ضرورت انس طلاب با کلام الهی تأکید کرد و گفت: مأنوس شدن طلبه با کلام الهی موجب رشد و تعالی یک طلبه در ابعاد مختلف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام باکویی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در نشست اخلاقی که با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، به اهمیت اخلاق در حوزه اشاره کرد و گفت: مباحث اخلاقی همواره جزء محوری ترین مسائل حوزه به شمار می رفته است.

وی با بیان این که طلاب و حوزویان همواره باید الگوی اخلاقی جامعه باشند، افزود: یک طلبه باید به گونه ای رفتار کند که همواره به عنوان الگوی جامعه مورد توجه باشد.

حجت الاسلام باکویی با اشاره به این که طلاب و روحانیان همواره در معرض توطئه ها و هجمه های دشمنان قرار دارند، گفت: یک طلبه باید از لحاظ اخلاقی و رفتاری به گونه ای عمل کند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که طلاب هر چه می توانند باید معنویت و اخلاق را در خود تقویت کنند، بیان داشت: نماز شب، قرائت قرآن و ادعیه طلبه هیچ گاه نباید ترک شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کمرنگ شدن برخی مسائل معنوی در یک طلبه آثار سوء بسیاری را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر شبانه روز یک طلبه با مسائل معنوی و اخلاقی آمیخته باشد به طور حتم به پیشرفت های مناسبی در مسیر علم آموزی کسب خواهد کرد.

حجت الاسلام باکویی با بیان این که با بیان این که توجه به مسائل معنوی انسان را به اوج خواهد رساند، تصریح کرد: یک طلبه که رسالت انبیاء و اولیای الهی را امروز بر گردن دارد باید در توجه به مسائل معنوی پیشگام باشد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که طلاب نمی توانند از مسائل معنوی و اخلاقی دور باشند، خاطرنشان کرد: لازمه تحصیل علم دین در حوزه نیازمند رشد معنوی و اخلاق است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس یک طلبه با کلام الهی تأکید کرد و گفت: مأنوس شدن یک طلبه با کلام الهی موجب رشد و تعالی یک طلبه در ابعاد مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام باکویی با تأکید براین که یک طلبه برای موفقیت در حوزه باید نیت خود را برای خدا و صاحب اصلی حوزه خالص کند، خاطرنشان کرد: اگر خلوص نیت داشته باشیم، به طور حتم مورد توجه خداوند متعال قرار خواهیم گرفت.

وی با تأکید براین که طلبه باید به گونه ای درس بخواند که مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد، بیان داشت: صاحب اصلی حوزه آن حضرت است و همه طلاب سربازان حقیقی حضرت هستند، به همین دلیل باید همه توان خود را در جهت کسب رضایت امام زمان(عج) به کار گیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha