شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الالسام عابدینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا درس‌آموز مکتب حسینی بودند و باید از روح شهید مدد بگیریم و بدانیم در هر شرایطی به دعای شهدا محتاجیم.

حجت الاسلام حسین عابدینی، در حاشیه شهدای روستای چاله الموت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت:  شهدا زمینه پایداری و مقاومت اسلامی را در جهان فراهم کردند و امروز به نتیجه رسیده است، لذا باید تلاش کنیم فرهنگ عاشورا و ایثار و از خودگذشتگی برای اسلام و مسلمین را در جامعه بیش از گذشته ترویج و تبیین کنیم و در این راه از هیچ تلاش دریغ نکنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: كسب روزی حلال يكی از مهم‌ترين نشانه‌های ايمان است، كه تأثير مستقيمی بر ديگر ابعاد زندگی و حتی در نسل انسان دارد. شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس از این جنس بودند.

وی با تاکید بر این که باید پیام شهدا که چیزی جز عزت، سربلندی و ایستادگی در مسیرحق نیست را به خوبی در یافته و در جامعه ترویج دهیم، افزود: شهدا تمام وجود خود را برای بقای اسلام فدا کردند و ما هم باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدای درس‌آموز مکتب حسینی بودند و باید از روح شهید مدد بگیریم و بدانیم در هر شرایطی به دعای شهدا محتاجیم

حجت الاسلام عابدینی در پایان گفت: شهدای روستای چاله الموت از روحیه بالایی برخوردار بودند و برخی از این عزیزان در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی، در مسجد روستا و با محوریت امام جمعه فعلی قزوین و برادر شهید ما، فعالیت های فرهنگی خوبی برای مردم و جوانان روستا داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha