جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب باریک الله شیخ حسن!

حوزه/رئیس حوزه هنری استان قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، کار درزمینهٔ دفاع مقدس باید صد برابر شود و این تأکید، وظیفه ما را سنگین می‌کند، به همین سبب برای تحقق این مهم باید نسبت به پیرامون خودمان بیشتر توجه داشته باشیم و خودمان را دسته کم نگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از کتاب «باریک الله شیخ حسن» با حضور نویسنده کتاب حسن‌یوسفیان و تعدادی از هم رزمان مؤلف در حوزه هنری قم برگزار شد.

کتاب «باریک الله شیخ حسن» روایتگر بخش‌هایی از زندگی طلبهٔ مجاهدی است که وقایع زندگی خود را در زمان جنگ تحمیلی به ثبت رسانده و امروز یادداشت‌های ارزنده این مجاهد فی سبیل الله به همت حوزه هنری قم به رشته تحریر درآمده است.

مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم در آغاز مراسم بیان داشت: زمانی که جزوه  حسن‌یوسفیان را مشاهده کردم جذابیت  و تصویرسازی‌های مطالب سبب شد تا انتهای مطلب پیش بروم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بخش‌هایی از این کتاب به‌قدری جذابیت دارد که من تصور می‌کردم که در حال مشاهده یک فیلم سینمایی هستم.

معلمی گفت: خاطره نگاری اولین کاری است که ایشان انجام داده،  بنده در بخش‌هایی مسائلی را به ایشان متذکر شدم و صبر ایشان در مراحل کتاب سبب شد تا رونمایی کتاب در محضر رهبر معظم انقلاب صورت بگیرد و  عکس یادگاری آقای یوسفیان با رهبر معظم انقلاب یادگاری بزرگی برای ایشان است.

رئیس حوزه هنری استان قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، کار درزمینهٔ دفاع مقدس باید صد برابر شود و این تأکید وظیفه ما را سنگین می‌کند، به همین سبب برای تحقق این مهم باید نسبت به پیرامون خودمان بیشتر توجه داشته باشیم و خودمان را دسته کم نگیریم.

وی افزود: امروز کتاب‌هایی را می‌بینیم که نویسنده آن کتاب فردی حرفه‌ای نبوده ازاین‌رو ما نباید خودمان را کم بگیریم، کتاب «فرنگیس» از این قبیل مصادیق است.

معلمی مطرح کرد: در قم و خاطرات شفاهی کم‌کاری‌های فراوانی صورت گرفته و بخشی از ناحیه این مجموعه بوده است و هیچ ایرادی نمی‌بینم برای این مطلب، زیرا ما در شهری زندگی می‌کنیم برخلاف بسیاری از استان‌ها در جنگ لشکر داشتیم و برخی از استان‌هایی که دارای منابع غنی‌ای همچون قم نبودند، اما در عرصه نگارش محتوای دفاع مقدس خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: انقلاب از قم شروع شد و کسانی که محرک و موتور انقلاب بودند یا امروز در میان ما نیستند و یا در کهولت سن بسر می‌برند و ما در این عرصه  تاریخ‌پژوه و تاریخ‌نگار کم داشتیم.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز متأسفانه با فعالیت ناقص خودکار ما را در این عرصه سخت کرده‌اند؛ زیرا وقتی ما به دیدار علما می‌رویم می‌گویند که ما چند بار این مطالب را تکرار کنیم.

وی افزود: باید در این راه خیلی کار شود، حوزه هنری مراحل سختی را در عرصه چاپ این کتاب گذرانده، ولی از این به بعد به حول و قوه الهی مسیر را باتجربه‌ای مضاعف ادامه خواهیم داد و از کسانی که دارای خاطرات این‌گونه هستند درخواست داریم که در عرصه ثبت مطالب به ما کمک کنند.

در ادامه حسن‌یوسفیان مؤلف کتاب «باریک الله شیخ حسن» بیان داشت: برخی از افراد فکر می‌کنند رزمندگان به علت هیجانات جوانی در جبهه‌ها حضور داشتند؛ اما این‌گونه نیست و همه برای ادای تکلیف به جبهه آمده بودند.

وی ادامه داد: من از همان اوایل ورود به جبهه سعی داشتم، وقایع را ثبت کنم که البته اگر آن زمان فکر امروز را داشتم حتماً سعی می‌کردم که وقایع را بهتر از این چیزی که هست به ثبت برسانم.

مؤلف کتاب «باریک الله شیخ حسن» گفت: امروز خیلی از رزمنده‌ها وقایع را به‌خوبی یاد ندارند و یا اینکه اسم‌ها را فراموش کرده‌اند، اگر وقایع ثبت نشود گذر زمان سبب می‌شود تا مسائل فراموش شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید مرتضی کسائیان که یکی از هم‌رزمان شیخ حسن قصه ما بود گفت: رهبر معظم انقلاب به رزمندگان اسلام می‌فرماید، اگر تاریخ انقلاب را ننویسید برای شما خواهند‌ نوشت.

وی گفت: من از سال 92 به‌صورت ابتدایی سعی کردم که با دوربینی معمولی آثار شفاهی دفاع مقدس را جمع‌آوری کنم و بر این عقیده‌ام که ضعیف‌ترین کار شهید آوینی امروز بهترین کار است و باید قبل از آنی که دیر شود ما وقایع دفاع مقدس را ثبت کنیم.

وی در پایان گفت: در اردوهای راهیان ما خاطرات جنگ را بیان می‌کنیم و به علت اینکه این مسائل واقعی هستند به همین سبب در دل جوانان اثرگذاری خود را نشان می‌دهند و ما به‌وفور این مسئله را مشاهده کرده‌ایم.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha