شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاروان های راهیان نور

​حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: امام خامنه ای درباره ارزش و جایگاه کاروان های راهیان نور می فرمایند «نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، صبح امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، اظهار داشت: در این برهه حساس از انقلاب اسلامی، حفظ ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوجب واجبات می باشد.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: دشمنان اسلام به خوبی فهمیده اند که با ایجاد فاصله بین نسل های قدیم و جدید می توانند انقلاب را استحاله کرده و ارزش ها و آرمانهایی که رزمندگان اسلام هشت سال برای آن جنگیدند را تضعیف و یا حتی از بین ببرند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه کاروان های راهیان نور در کشور تا حد قابل توجهی نقشه های سیاسی دشمنان در بین بردن آرمان های این انقلاب را خنثی کرده است، افزود: امروز وجود کاروان های راهیان نور و حضور جوانان در این کاروان ها تجدید بیعتی دوباره با امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه گفت: کاروان های راهیان نور سهم بسزا و مهمی در انقلاب ارزش ها و آرمان های هشت سال دفاع مقدس به نسل های جوان دارد، لذا هرچقدر بر روی کاروان های راهیان نور کار کنیم، بی شک نتیجه مثبت آن را در آینده خواهیم دید.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب باید نقشی احساسی در بین کاروان های راهیان نور داشته باشند، اظهار کرد: راویان، مبلیغان دینی، روحانیون، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و ... می توانند نقش بسزایی در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل هایی که جنگ تحمیلی را به صورت مستقیم لمس و تجربه نکرده اند، داشته باشند.

این کارشناس حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور روحانیون و طلاب در کاروان های راهیان نور باید بیشتر از پیش شود، بیان داشت:  کاروان های راهیان نور نیازمند حضور روحانیون در بین خود هستند.  روحانیون می توانند مضامین و آرمان های اسلامی و دینی رزمندگان و شهدای این انقلاب را به خوبی به نسل جوان منتقل کنند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه در بحث کاروان های راهیان نور به مناطقی عملیاتی غرب کمتر پرداخته شده، اظهار داشت: در طول این چند سال بیشتر کاروان راهیان نور به سمت جبهه های جنوب کشور هدایت می شوند، در حالی اگر نگاهی اجمالی به جبهه های جنگ در غرب و شمال غرب کشور داشته باشیم، به عینه می بینیم که فداکاری و مجاهدت های خاموشی در این مناطق انجام شده است که هیچ زبانی قادر به بیان این ایثارگری ها نیست.

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امام خامنه ای درباره ارزش و جایگاه کاروان های راهیان نور می فرمایند «نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است».  

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: لذا از مسئولان و دست اندرکاران کاروان های راهیان نور کشور درخواست داریم که بازدید از جبهه های غرب و شمال غرب را فراموش نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha