جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: امروز باید همه حالت جنگی و جهادی بگیرند و یکی از راه‌های مناسب این است که از هر راه صحیح و مناسبی، مشکلات طلاب را کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در مراسم افتتاحیه سی و سومین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به شعار سال این مرکز «مرکز خدمات؛ منسجم، جهادی، اثربخش در خدمت و پیشرو در توانمندی خانواده‌ها» گفت: شعار سال بر اساس اولویت‌بندی مسائل مرکز خدمات، سازمان‌های مرتبط و آنچه مربوط به طلاب و روحانیان است انتخاب شده است.

وی بیان کرد: شعار سال مرکز خدمات باید به عنوان جهت‌گیری اصلی کار مرکز در سال 97 تلقی شود و باید اولویت‌بندی همه بخش سازمان در چارچوب همین شعار باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: بسیار مهم است در پایان سال بررسی کنیم که چقدر توانسته‌ایم منسجم‌تر از سال قبل حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ضرورت کار جهادی بیشتر از گذشته است افزود: نیاز است شاخص‌هایی تدوین شود تا بررسی کنیم چقدر توانسته‌ایم نسبت به گذشته کار جهادی را دنبال کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: در شرایطی که مردم بیش از گذشته گرفتار مشکلات اقتصادی و معیشتی  هستند و بالطبع مشکلات طلاب نیز به مراتب بیش از دیگران است نیازمند کار جهادی هستیم.

وی گفت: اثربخشی در خدمت مهم است و باید تلاش کنیم با خدماتمان به طلبه‌ها در انجام رسالتشان کمک کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: ما باید در توانمندسازی خانواده‌ها، هم در بعد فرهنگی و آداب تعامل و تحکیم خانواده و هم در بعد معیشتی و مهارت‌آموزی پیشرو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: نسبت به گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده است اما وقتی به وضع موجود نگاه می‌کنیم می‌بینیم که با وضع مطلوب فاصله‌داریم.

وی تصریح کرد: رسالت ما این است که تلاش کنیم طلاب و اساتید و روحانیان با دغدغه کمتری به امور حوزوی خود بپردازند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: برای دستیابی به اهدافمان نیازمند تلاش مضاعف هستیم و اگر به دلیل مشکلات نتوانیم تلاش بیشتری کنیم در محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و بزرگانی که به ما این مأموریت را داده‌اند قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی دلگرمی طلبه‌ها باید به ما باشد تا گامی برای کاهش مشکلات آنها برداریم و اگر واقعاً دل نسوزانیم، نشانه این است که با آنچه که باید انجام می‌دادیم فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حوزه گفت: با اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند در جنگ اقتصادی هستیم اما هنوز حالت جنگی و دفاعی به خود نگرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: امروز باید همه حالت جنگی و جهادی بگیرند و یکی از راه‌های مناسب این است که از هر راه صحیح و مناسبی مشکلات طلاب را کم کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: مهم است که احساس شود طلاب و روحانیان را مثل فرزند خودمان دوست داریم و اگر به اینجا رسیدیم می‌شود گفت که مرکز خدمات به یک سطح قابل‌قبول رسیده است.

وی عنوان کرد: اگر برایمان مهم نباشد که طلبه چه مشکلی دارد از نظر وجدانی باید بگوییم که وظیفه خود را انجام نداده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تأکید کرد: امروز مرکز خدمات باید حالت جهادی به خود بگیرد و در این جنگ اقتصادی به فریاد طلبه‌ها برسد.

وی به شعار آینده‌نگری مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌ها برای کاهش مشکلات طلاب این بود که سعی کنیم هزینه‌های زندگی طلاب و خانواده‌ها کمتر شود و یکی از بهترین راه‌ها آموزش مهارت‌ها به خانواده‌ها و فرزندان طلاب است.

رئیس مرکز خدمات حوزه تأکید کرد: انتظار است که در این همایش حضور فعال و باانگیزه‌ای داشته باشیم و مسائل مطرح شده به خوبی پیگیری شود تا در شش ماهه دوم سال با انرژی مضاعفی به وظایفمان عمل کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha