جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دین و سلامت

حوزه/ دبیر کارگروه تخصصی دین و سلامت حوزه علمیه خراسان از آغاز دوره تربیت پژوهشگر و رونمایی از ششمین هئیت اندیشه ورز این حوزه در دومین نشست تخصصی «دین و سلامت» روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسین صاف دل، امروز در جمع خبرنگاران درباره نشست تخصصی دین و سلامت که به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و موسسه الهادی(ع) مشهد برگزار می شود، گفت: کارگروه ویژه ای در این زمینه با هدف گفتگوی هدفمند با اساتید حوزه و اهتمام آموزشی نسبت به مسائل مستحدثه ایجاد شده است.

وی عنوان دومین نشست دین و سلامت را «مسائل مستحدثه و حوزه علمیه، چالش ها و رویکردها» اعلام کرد و افزود: این نشست با پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و با حضور آیات و حجج اسلام و المسلمین مصطفی اشرفی شاهرودی، شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی، سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و برخی دیگر از محققان و اساتید حوزه  چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام صاف دل با اشاره به برگزاری دو میزگرد تخصصی در این نشست تخصصی، گفت: میزگرد نخست با موضوع جایگاه مسائل مستحدثه در فقه تشیع و میزگرد دوم در موضوع مسائل مستحدثه خواهد بود.

 حجت الاسلام محمدحسن موسوی مهر، معاون پژوهشی موسسه الهادی(ع) نیز از آغاز فعالیت ششمین هیئت اندیشه ورز حوزه علمیه خراسان در زمینه دین و سلامت خبر داد و یادآور شد: تعاملات گسترده ای میان حوزه علمیه خراسان، دانشگاه فردوسی و دانشکده علوم پزشکی مشهد به ویژه در عرصه های طب اسلامی و فقه پزشکی انجام گرفته است که این موسسه نیز برنامه هایی را در این راستا انجام داده و می دهد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha