شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صالحی

حوزه/ سرپرست سازمان حج و زیارت قم: در حال حاضر روند ثبت نام به خوبی در حال انجام است و تا کنون ۶۸ هزار از همشهریان قمی در سامانه سماح ثبت نام نموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مهدی صالحی سرپرست سازمان حج و زیارت استان قم، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان قم جزو 19 استانی است که کنسول گری عراق در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت مسؤلیت کمیته اعزام زائرین را بر عهده دارد افزود: سازمان  حج و زیارت تمام تلاش خود را شبانه روز انجام می دهد تا بدون هیچ مشکلی و در کمترین زمان ممکن ویزای زائرین صادر گردد.

سرپرت سازمان حج و زیارت استان قم تصریح کرد: از آن جایی که امسال حضور کنسولگری ها در استان ها با تأخیر ایجاد شد، موجب گردید تا صدور روادید دو هفته به تأخیر افتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر  روند ثبت نام به خوبی در حال انجام است و تا کنون 68 هزار از همشهریان قمی در سامانه سماح ثبت نام نموده اند.

صالحی با بیان این که همکاران ما در حج و زیارت شبانه روزی در حال کار هستند ابراز کرد: در سازمان حج و زیارت قم روزانه 7 تا 8 هزار روادید صادر می شود و در روز گذشته 22 هزار روادید را توانستیم صادر کنیم که به نوبه خود یک رکورد محسوب می شود.

 وی گفت: ما به زائرین توصیه می کنیم به هیچ عنوان بدون گذرنامه و اخذ روادید به کشور عراق سفر نکنند چون بر اساس تفاهم نامه با عراق تدابیر امنیتی در بحث ورودی مرز ها ایجاد شده و در صورت ورود زائرین بدون گذر و ویزا قانونی دستگیر می شودند و حداقل به 6 ماه زندان محکوم می شوند.

سرپرت سازمان حج و زیارت استان قم تنها مرجه قانونی ثبت نام سامانه سماح است و هرگونه ثبت نام خارج از این سامانه غیر قانونی و فاقد اعتبار می باشد.

وی با بیان اینک ما و کنسولگری عراق در سازمان حج و زیارت به صورت سه شیفت در تلاش هستیم تا  در مدت 72 ساعت ویزای زائرین صادر و به ان ها تحویل داده شود افزود: اینکه برخی در این فکر هستند تا ویزا رایگان شود هر گز این گونه نخواهد بود و نباید صدور ویزار خود را به روز های پایانی موکول کنند.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد 65 دفتر زیارتی دائم و 25 دفتر زیارتی موقت در قم وجود دارد افزود: متققاضیان از مراجعه به دفاتر و مراکز غیر مجاز خودداری کنند چرا که صدور ویزای جعلی توسط برخی اماکن غیر مجاز صورت گرفته و تا کنون  تعداد 8 مرکز غیر مجاز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در  خصوص بیمه زائرین گفت: پوشش بیمه ای زائرین اربعین از 20 کیلومتری مرز عراق به داخل مرز و صرفا شهر های زیارتی عراق را شامل می شود و مدت آن 30 روز کاری است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha