جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با تاکید بر اینکه جریانات منحط بسیاری در اربعین هستند که هرگز نمی توان آنها را انکار کرد، گفت: برخی جریان های جیره خوار استعمار این روزها می خواهند با یارگیری و تبلیغ منفی، تخم کینه و نفرت را در بین مسلمانان بکارند، لذا باید هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر، صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان قروه که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بارزترین تفاوت های دین اسلام با سایر ادیان، پویایی آن است. اسلام ذاتا دینی سیاسی است که برای تمام شئونات زندگی انسان برنامه دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه همین سیاسی بودن اسلام زمینه گسترش سریع آن در جهان را فراهم آورد، گفت: خصیصه سیاسی و فرهنگی بودن اسلام به این دین اجازه داد که خود را در کمترین زمان ممکن جای خود را در بین ملل دیگر باز کند و چند سال بیشتر طول نکشید که دین محمدی(ص) از شبه جزیره عربستان به سمت ایران، روم، مصر و... برود که این نشان پویایی این دین است.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه پویایی اسلام به برکت رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است، افزود: شخصیت خاص و منحصر بفرد ائمه اطهار(ع)، علم و دانش آنها، مدارا و دوستی با سایر ملل و ادیان و دهها صفت برتر این خاندان باعث شد که اسلام به عنوان دینی رحمانی به کشورهای دیگر راه یابد و امروز به یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین ادیان جهان تبدیل شود.

وی آموزه های ائمه اطهار(ع) را انسان ساز خواند و گفت: اگر مطالعه ای عمیق در زندگی ائمه معصومین و شخص رسول خدا(ص) داشته باشیم بی شک متوجه می شویم که این بزرگواران بسیار جلوتر از دوران خود زندگی می کردند و همین خصیصه باعث  شد که فوج فوج مردم دیگر ادیان به اسلام گرویده شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در ادامه به شخصیت دشمن ستیز و جسور امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: در میان ائمه اطهار(ع) باید امام حسین علیه السلام را نمونه و اسوه ای کامل در اجرای دین رسول خدا (ص) عنوان کرد. این امام بزرگوار برای پیاده کردن اسلام واقعی از زندگی خود و اهل بیتش گذشت، لذا باید وی را بزرگترین جهادگر تاریخ بشریت نامید.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) بعد از 1400 سال هنوز درس های زیادی برای بشریت امروز دارد، گفت: امام حسین علیه السلام و نهضتش علیرغم اینکه در صحرای کربلا توسط سپاهیان عمروبن سعد همگی به شهادت رسیدند، ولی همین شهادت مظلومانه این بزرگواران، سبب انتقال بایسته های این نهضت به سراسر عالم گردید.

وی، نقش حضرت زینب کبری(س) در انتقال نهضت کربلا را متذکر شد و بیان داشت: حضرت زینب(س) که به شجاعت و دلیری شهره بود، در دربار یزید سفاک، با سخنرانی قاطع و تاثیرگذارش ریشه های حکومت یزید را به لرزه درآورد و چهره پلید و خونخوار امویان را برای همه برملا ساخت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در ادامه سخنان خود به مسئله پیاده روی اربعین و تاثیر آن بر معادلات منطقه ای و جهانی اشاره کرد و گفت: امروز اجتماع اربعین حسینی، بزرگترین اجتماع انسانی روی زمین است و همین امر باعث جلب توجه جهانیان به دشت کربلا شده است.

حجت الاسلام رنجبر تاکید کرد: پیاده روی این سالهای روز اربعین حسینی تاثیر بسیاری بر معادلات منطقه ای داشته است، تا جایی که برخی از کشورهای معاند در میان به فکر به حاشیه بردن این حرکت میلیونی افتاده اند ولی خوشبختانه بصیرت و بینش عاشقان اهل بیت علیهم السلام تاکنون به آنان مجال تفرقه افکنی نداده است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه جریانات منحط بسیاری در اربعین  هستند که هرگز نمی توان آنها را انکار کرد، گفت: برخی جریان های جیره خوار استعمار این روزها می خواهند با یارگیری و تبلیغ  منفی، تخم کینه و نفرت را در بین  مسلمانان بکارند، لذا باید  هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha