شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام تقی زاده

حوزه/استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی»، عنوان کرد: این شعار ریشه در اعتقاد ملت و به پیروی از رهبر و شهدا به ربوبیت خدا دارد که دشمنان به آن هیچ اعتقادی ندارند و خود را پروردگار جهانیان می دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام تقی زاده، استاد حوزه علمیه مشهد در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه دو نگاه متفاوت به مرگ وجود دارد، اظهار داشت: برخی بر این باورند که مرگ پایان بخش زندگی است ولی اسلام و قرآن، مرگ را مایه کامیابی و آغاز یک زندگی تازه می دانند.

وی افزود: ما برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، باید نگاه انسان به مرگ را تصحیح کنیم که مرگ را عاملی برای کامیابی و حیاتی که خداوند بشارت داده بدانند.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که خداوند در آیات روی شهدا انگشت می‌گذارد و حیات برتر را مختص شهدا می‌داند، تصریح کرد: شهدا برخلاف بسیاری از کسانی که بعد از مرگ رابطه ای با دنیا ندارند، با دنیا ارتباط دارند.

حجت الاسلام تقی زاده واژه شهادت را منشا اثرگذاری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: واژه شهید به تنهایی می تواند بر دیگران اثر بگذارد و شهید با شهادتش پیام فرهنگ ایثار و شهادت بعد از حیات خودش را در جامعه منتقل می کند.

وی با اشاره به این‌که شهید فرهنگ شهادت را بعد از خود ایجاد می کند، گفت: خلفا و پادشاهان در زمان گذشته و مستکبران امروز به مخالفت با قبر شهدا و علما می پردازند و این به خاطر این است که شهدا و علما بعد از مرگ نیز در جامعه اثرگذار هستند.

استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: مستکبرین به مکان هایی که قبر علما و شهدا هستند حمله می کنند و به تخریب آنها می پردازند و با سایر قبور کاری ندارند.

وی با بیان این‌که شهید مهمان ویژه خداوند است و خداوند به نحو ویژه از شهید استقبال و پذیرایی می‌کند، عنوان کرد: شهید همواره خشنود است چرا که خداوند از لطف خود به او عنایت می‌کند و اگرچه همه اولیا مهمان خداوند هستند اما شهدا ویژه هستند.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که در آیات قرآن بعد از نام شریف الله، نام رب و مشتقات آن بیش از یک هزار بار تکرار شده است، افزود: شهید معتقد است رب مدیرکل جهان و انسان‌ها است و شهید در دنیا با رب محشور است و از او دستور می‌گیرد و بعد از مرگ هم از رب روزی می‌گیرد.

حجت الاسلام تقی زاده متذکر شد: دشمنان و نظام استکبار به دلیل تاثیرگذاری شهدا بر مردم، سعی در تخریب چهره شهدا دارند که روحیه مقاومت و ایثار در جامعه گسترش پیدا نکند.

این روحانی فرزند شهید با اشاره به شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی»، عنوان کرد: این شعار ریشه در اعتقاد ملت به ربوبیت خدا دارد که دشمنان به آن هیچ اعتقادی ندارند و خود را پروردگار جهانیان می دانند.

استاد حوزه علمیه مشهد درخصوص پیام شهدا تاکید کرد: پیام شهدا این است که به خدا اعتقاد داشته باشید و در مقابل تحریم و تهدیدها که نظام استکباری برای تسلیم کردن ما وارد می کنند بایستیم و زیر بار ظلم آن ها نرویم.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که شهدا علاقه‌مند هستند که راه آنها ادامه پیدا کند، تصریح کرد: بدون شک راه شهدا ادامه پیدا خواهد کرد و ما نباید نگران باشیم، چراکه کسانی هستند که راه شهدا را ادامه می‌دهند و ما باید نگران آن باشیم که از ادامه‌دهندگان راه شهدا دور نمانیم.

وی افزود: در زمانی که دشمن تهاجم فرهنگی و علمی به راه انداخته و برای سکولاریزه کردن فرهنگ، سند 2030 ارائه می‌دهد و در عرصه اقتصادی، فشار و تحریم را افزایش می‌دهد بکوشید بر پایه دین، نظام‌سازی کنید.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha