جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هنری

حوزه/مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش جهادگران و طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از جهادگران برگزار می شود، گفت: این همایش در روز شنبه ۳ آذر در سالن غدیر بیرجند و با حضور جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: در ادامه رزمایش خدمت رسانی در هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شد بخشی از گروه های جهادی در هفته بسیج به محرومیت زدایی بپردازند.

وی افزود: امسال برای اثربخشی گروه های جهادی ورود ویژه تری را دارند و به همین منظور در یک بازه زمانی 20 روزه با 15 گروه جهادی به مناطق جغرافیایی هدف و مناطق طرح کرامت بسیج اعزام می شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه های خدمت رسان محله محور در حال راه اندازی هستند، بیان داشت: به دنبال حضور پایگاه های بسیج و تشکیل گروه های خدمت رسان در محلاتی که مستقر هستند فعالیت هایشان را انجام می دهند.

هنری با تاکید بر اینکه می خواهیم از ظرفیت هفته بسیج برای راه اندازی این گروه ها استفاده کنیم، یادآور شد: طرح خادم الشهدا در هفته دفاع مقدس برای خدمت رسانی به خانواده شهدا انجام می شد.

وی اضافه کرد: این گروه ها در طول سال هم مراوداتی با خانواده شهدا خواهند داشت و در هفته بسیج این طرح در یکی دیگر از شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام گروه های جهادی در هفته بسیج به مناطق محروم، مطرح کرد: از روز 28 آبان اعزام گروه های جهادی آغاز شده و به مدت 20 روز و تا اجلاسیه نهایی کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی فعالیت این گروها ادامه خواهد داشت.

هنری اظهار داشت: در کل کشور 6 هزار گروه در این ایام به فعالیت خواهند پرداخت که محور فعالیت ها بیشتر در حوزه فرهنگی و بخشی در زمینه عمرانی و پزشکی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه همایش جهادگران و طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از 400 نفر از جهاگران برگزار می شود، گفت: این همایش در روز شنبه 3 آذر در سالن غدیر بیرجند و با حضور جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: 227 گروه جهادی و سطح بندی شده که هرکدام منطقه جغرافیایی خاصی برای فعالیت هایشان در استان تعیین کردند، وجود دارد.

هنری اعلام کرد: سامانه کشوری «اطلس جهادی» نیز در این هفته افتتاح خواهد شد که کلیه گروه های جهادی و فعالیت هایشان ثبت می شود و به صورت به روز برنامه ها و اقداماتی که انجام می دهند و برنامه ریزی هایشان برای نقاط خدمت رسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی را به این سمت می بریم که فعالیت تخصصی داشته باشند، بیان داشت: در بحث امداد و نجات با هماهنگی با هلال احمر مصوب شد آموزش حداقل یک گروه امداد و نجات در هر شهرستان از سطح مقدماتی تا سطوح پیشرفته ادامه انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به  افتتاح 9 پروژه عمرانی در هفته بسیج، گفت: این پروژه ها با اعتبار حدود 900 میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

هنری خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا الان 5 میلیارد تومان در قالب کارگاه های اقتصاد مقامتی تخصیص یافته که 480 کارگاه شکل گرفته است و هفته بسیج هم چند پروژه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha