جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز اگر بیشتر کشورهای اسلامی به نوعی درگیر جنگ و یا تروریسم هستند، نشات گرفته از عدم وحدت واقعی در بین مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین موضوعات حال حاضر جهان اسلام بحث وحدت به معنای واقعی کلمه است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز اگر بیشتر کشورهای اسلامی به نوعی درگیر جنگ و یا تروریسم هستند، نشات گرفته از عدم وحدت واقعی در بین مسلمین است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه وحدت، امنیت آفرین است، افزود: وحدت و امنیت مکمل هم هستند، یعنی تا زمانی که در کشوری امنیت نباشد، بحث وحدت نیز منتفی است و همچنین تا زمانی وحدت به معنای واقعی نباشد، نباید انتظار امنیت را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با درایت بی نظیری که داشتند در اوایل انقلاب دستور تاسیس بسیج را صادر فرمودند و این چنین بود که  بسیج به مرور در کشور فراگیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه نباید بسیج را صرفا یک سازمان و نهاد نظامی محسوب کرد، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه های ملی حضوری مستمر و جهادگونه دارد. در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و... همیشه شاهد حضور جهادی بسیجیان هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از کارهای بسیجیان در این سالها موضوع سازندگی در مناطق دورافتاده و محروم کشور است که این کار توانسته کمک شایانی به نظام و دولت در بحث عمرانی داشته باشد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه بسیج در بین افکار عمومی هستند، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی می خواهند تعریفی دلخواه از بسیج داشته باشند، آنان بسیج را صرفا نیرویی نظامی عنوان می کنند و با این تز به دنبال به حاشیه راندن بسیج و پتانسیل های آن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: نمونه بارز نقش بسیجیان در عرصه های ملی و امدادی، حضوری فعال و ستودنی آنها در امدادرسانی زلزله کرمانشاه بود. این نیروهای مخلص بدون هیچ گونه چشم داشتی در صف اول امدادرسانی به حادثه دیدگان بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: امروز حضور بسیج در عرصه های عمرانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و.... غیرقابل انکار است. بسیج یک پتانسیل عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: امروز یک بسیجی واقعی و انقلابی باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز باشد و بتواند این فریضه الهی را در اجتماع پیاده نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha