جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای هماهنگی

حوزه/ شورای هماهنگی نهادهای حوزوی آذربایجان شرقی به بررسی مسائل و مشکلات مدارس علمیه این استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری ‌اصل مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی، امروز در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان آذربایجان شرقی که به میزبانی نمایندگی جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه در تبریز با هدف بررسی مسائل و مشکلات طلاب علوم دینی استان و تقویت بنیه علمی و سطح کیفی آموزش در حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به حمایت از طلاب مستعد و محروم مدارس علمیه شهرستانی برای ادامه تحصیل، اظهار داشت: برخی از طلاب شاغل به تحصیل در مدارس علمیه از قشر محروم جامعه هستند و برخی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که برای حمایت از این طلاب باید برنامه منسجمی داشت.

وی از تلاش برای ارتقای سطح معیشتی طلاب خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی در مرکز خدمات حوزه علمیه استان در راستای ارتقای سطح معیشتی و رفاهی طلاب محروم برنامه ریزی شده که تمامی راهکارها و پیشنهادات جمع ‌بندی شده و به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی ارایه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان تاکید کرد و گفت: برای حل مشکلات اساتید، طلاب و کادر اجرایی مدارس علمیه خواهران و برادران استان برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: انتظار داریم به همان میزان که مدارس علمیه برادران مورد توجه قرار می گیرند، حوزه های علمیه خواهران نیز تقویت و مورد عنایت شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان قرار گیرند.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه ضمن بررسی روند اجرای مصوبات مربوط به جلسات گذشته، بر ایجاد منابع مالی پایدار و حمایت هدفمند از طلاب متأهل و نخبه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران تأکید شد.

گفتنی است، این نشست با حضور حجج اسلام حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، موسوی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه، بخت آور مدیر جامعه المصطفی العالمیه تبریز و فرجی دادستان ویژه روحانیت آذربایجان‌ شرقی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha