جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره دو روزه تربیت مربی نماز با شرکت روحانیان و طلاب خواهر و برادر سطح دو به بالا در حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی نماز در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با تدریس استاد اعزامی از مرکز تخصصی نماز قم و با همکاری اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی و ستاد اقامه نماز استان به مدت دو روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره تربیت مربی و کارشناس نماز بود، افزود: تدریس مباحث این دوره بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد باقی، از اساتید مرکز تخصصی نماز قم و مسئول کارگروه اسرار نماز قم بود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، گفت: روحانیان شرکت‌کننده در این دوره مقدماتی با مباحث مربوط به نماز ازجمله آداب، احکام و شیوه‌های دعوت به نماز به‌ویژه شیوه‌های جذب آشنا شدند.

وی با اشاره به حضور طلاب برادر و خواهر سطح دو به بالا در این دوره آموزشی، اضافه کرد: از این روحانیان و مربیان برای تبیین معارف نماز و دعوت به نماز در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان با یادآوری اینکه سال گذشته هم دوره مشابهی در استان برگزار شد، ادامه داد: این روحانیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان کارشناس و مربی نماز به مدارس و مراکز مختلف اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تربیت کارشناس ویژه نماز ازجمله نیازهای موجود در جامعه است، ادامه داد: روحانیان شرکت‌کننده در دوره تربیت مربی نماز باید دغدغه جدی‌تری درزمینهٔ نماز داشته باشند و مهارت‌های لازم در بحث شیوه‌های جذب افراد به نماز را کسب کنند تا بتوانند نیاز جامعه را برطرف کنند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در طول سال جلسات نمازشناسی مختلفی در مدارس و ادارات مختلف استان برگزار می‌شود و این کارشناسان می‌توانند به‌عنوان سخنران، در این نشست‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha