جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علمای بحرین

حوزه/ رپی احضار و بازداشت روحانیون بحرین و افزایش فضای خفقان و سرکوب در آستانه برگزاری نشست عادی سازی روابط با اسرائیل توسط آل خلیفه؛ علمای بحرین با صدور بیانیه ای آزار و اذیت مذهبی و بازداشت علما را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه درپی احضار و بازداشت روحانیون بحرین و افزایش فضای خفقان و سرکوب در آستانه برگزاری نشست عادی سازی روابط با اسرائیل توسط آل خلیفه؛ علمای بحرین با صدور بیانیه ای آزار و اذیت مذهبی و بازداشت علما را محکوم کردند. متن بیانیه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

(قالَ فِرْعَوْنُ ما أُرِيكُمْ إِلاَّ ما أَرى...) غافر ٢٩

علمای بحرین در این بیانیه با اشاره به اینکه آزادی های دینی و مذهبی همچنان در بحرین بطور رسمی مورد هدف بوده ومذهب تشیع بطور کامل مورد هدف است، اقدامات رژیم بحرین را همسو با برنامه ای که گزارش معروف "بندر" از آن پرده بداشت خواندند و گفتند علت مورد هدف قرارگرفتن شیعیان این است که شیعیان زیر بار استبداد، دیکتاتوری و تفرعن آل خلیفه نمی روند و خواستار مشارکت ملی در اداره امور هستند؛ مشارکتی که تمامی اقشار اصیل بحرین چه سنی، چه شیعه و چه هر شهروند اصیلی که به این خاک تعلق خاطر دارد را در برگیرد.

این بیانیه می افزاید بازداشت های اخیر مجموعه ای از علما و خطبای فاضل بحرین به سبب ایراد سخنرانی های دینی ای که صدها سال است در بحرین متعارفند، در راستای سیاست های ظالمانه آزار و اذیت دینی بوده و هیچ گونه توجیه دیگری ندارد، همچنان که هیچ توجیهی برای تخریب مساجد و ممانعت از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز تا به امروز وجود نداشته و همچنین هیچ گونه توجیهی برای اقدام دادگاه ها برای تفتیش در خصوص هر کلمه ای که خطیبی می گوید وجود ندارد. این تجاوزات در حقیقت روشی از روشهای استبدادند تا جایی که امروز تروریسم قضایی کار را به جای رسانده که هر کسی که نوشته ای را در فضای مجازی که به مشرب دیکتاتور (پادشاه) نباشد دنبال کند مورد پیگرد قرارمی گیرد.

علمای بحرین تاکید کرده اند بحرین در سیاه ترین روزهای تاریخ خود را در سایه استبداد و دیکتاتوری توسط رژیمی که فاقد کمترین درجه فهم است بسر می برد، کدام سیاست عاقلانه ای ضربه زدن به کل اقشار تشکیل دهنده یک ملت را جایز می شمرد؟ تا بدانجا که در روز روشن علیه هویت و ارده ملی تمامی طوایف، نگرش ها و احزاب آن ایستاده و در مقبال آنان فرعونیت پیش گیرد و ملت و امت را به نشست خصمانه و ذلیل کننده ای جهت آماده سازی برای فروش فلسطین و تمامی مقدسات امت اسلامی به دشمن اشغالگر قاتل در معامله ای که معامله شرمساری و خیانت است (معامله قرن) دعوت نماید. آیا بعد از این هیچ ارزشی برای نظر ملت باقی می ماند؟ و یا برای دین و هویت و مقدسات آن؟

در پایان این بیانیه آمده است خواست و اراده اهل سنت و شیعیان هیچ گونه ارزشی ندارند. ملی گرایی و شهروندان در سایه دیکتاتوری اعتباری ندارند به همین سبب ما علیه آن هستیم و قیمت ایستادن در برابر آن را می پردازیم چراکه اسلام و هویتمان را تهدید می کند و با دشمن مان توطئه کرده و اراده و آزادی و کرامتمان را از میان می برد. هیهات که از اسلام و کرامت و عزت و مقدساتمان دست برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha