جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تأثیرگذاری گفتمان امام در جریان ضد استکباری غرب نیز به‌شدت در حال افزایش است که این مهم برخاسته از چهره معنوی، الهی، انقلابی، سیاسی و اجتماعی امام راحل عظیم‌الشأن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین تأثیرگذاری اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان پرداخت و اظهار کرد: امروز در جای‌جای این کره خاکی نقش و تأثیر اندیشه امام راحل را می‌بینیم.

وی افزود: این موارد را باید در کنار اعترافات اندیشمندان و سیاست‌مداران و انقلابیون در جامعه غربی قرار داد؛ به‌گونه‌ای که روزنامه اسپانیایی «آ. ب. ث» طی تحلیلی با اشاره به توفیقات عظیم انقلاب اسلامی می‌نویسد: اکنون در نقاطی که حتی جانشینان آیت‌الله خمینی فکر آن را نمی‌کنند انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: همچنین در مصاحبه‌ای با معترضین و تجمع‌کنندگان شنبه‌ای فرانسه، آن‌ها حرکت خود را الهام گرفته از حرکت امام راحل در سال 57 بیان می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه این موارد گویای این است که تأثیرگذاری گفتمان امام در جریان ضد استکباری غرب نیز به‌شدت در حال افزایش است که این مهم برخاسته از چهره معنوی، الهی، انقلابی، سیاسی و اجتماعی امام راحل عظیم‌الشأن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری به دانش‌اندوزی و فراگیری علم در این بیانیه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همانند تمامی فرمایشات خود از گذشته تا به امروز در بیانیه گام دوم انقلاب نیز توجه و تأکید فراوانی بر فراگیری علم و دانش در همه زمینه‌ها داشته‌اند و علم و دانش را وسیله برای رسیدن کشور به عزت و سربلندی دانسته‌اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان از اهمیت و جایگاه بالای استاد و معلم در دین سلام صحبت کرد و از تمامی اساتید حوزه علمیه استان به سبب فعالیت دلسوزانه به‌منظور تربیت طلاب جوان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha