جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: امروزه دشمن نهاد خانواده را هدف حملات و توطئه های خود قرار داده که قصد ریشه کن کردن این نهاد بسیار مهم و اثرگذار را دارد زیرا با اضمحلال خانواده، می توانند فرهنگ یک جامعه را به سمت اهداف خود سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در جلسه ای با مدیر کل صداو سیمای استان گلستان، حوزه های علمیه خواهران را از دستاوردهای انقلاب دانست.

وی، تربیت بانوان عالمه و فاضله ای همچون بانو امین و بانو مجتهده صفاتی را از دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران معرفی کرد و ادامه داد: آثار تربیتی حوزه های علمیه خواهران در سطح جامعه مشهود است، به عنوان نمونه؛ شماری از خواهران طلبه گلستان بعد از فراغت از تحصیل در مراکز دانشگاهی، اداری، موسسات فرهنگی-قرآنی، سازمان ها و نهادها و تبلیغات خانگی فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که 450 مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح 2، 3و 4 در کشور وجو دارد که 14 تای آنها در استان گلستان فعالیت می کنند، اذعان کرد: حوزه های علمیه پایگاه های اعتقادی جامعه و طلاب، سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.

حسینی واعظ افزود: امروزه دشمن نهاد خانواده را هدف حملات و توطئه های خود قرار داده که قصد ریشه کن کردن این نهاد بسیار مهم و اثرگذار را دارد، زیرا با اضمحلال خانواده، می توانند فرهنگ یک جامعه را به سمت اهداف خود سوق دهند.

وی با بیان این که سابقه فعالیت برخی مدارس استان به عمر انقلاب بر می گردد و طلاب تربیت یافته این استان حتی در دورترین استان ها فعالیت می کنند، بر استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت عظیم نتایج بسیار خوب وسازنده ای را به دنبال دارد.

استاد حوزه خواهران اعلام کرد: حوزه علمیه خواهران گلستان آمادگی کامل دارد تا در کنار صداوسیما به عنوان یک رسانه اثرگذار به انجام وظایف و رسالت خود در دفاع از دین و ارزش های اسلامی بپردازد.  

حسینی واعظ ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب صداوسیمای استان از سال 93 تاکنون و برشمردن زمینه های همکاری، خواستار تعامل بیش از پیش این دو نهاد تاثیرگذار شد.

در ادامه دکتر منتظر حجت، مدیر کل صداوسیمای گلستان، وجود حوزه های علمیه را با سابقه فعالیت های طولانی، ارزشمند شمرد و ابراز کرد: صداوسیما یک دانشگاه عمومی با وجود مخاطبین بسیار زیاد است و ما در استان گلستان به ویژه در شهرستان گرگان با استفاده از مراکز مختلف به دنبال غنی سازی برنامه های خود هستیم، از این رو، بانک اطلاعاتی از کارشناسان مراکز مختلف را تشکیل داده ایم.

وی کمرنگ شدن ارزش های دینی با وجود شبکه های مجازی و ماهواره ای را یک خطر دانست و تاکید کرد: صداوسیمای استان به دنبال برنامه های دینی و مذهبی است تا ان شاءالله بتواند در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های اسلامی و امنیت کشور گام بردارد.

مدیر کل صداوسیمای گلستان در پایان ضمن اعلام آمادگی بیش از پیش جهت همکاری با حوزه علمیه خواهران، پیشنهاداتی را در همین زمینه مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha