سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ سی‌ودومین نشست دینی با موضوع «سبک زندگی اسلامی» ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سی‌ودومین نشست دینی با موضوع «سبک زندگی اسلامی ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌ نو برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هندوستان که سخنران این مراسم بود، سخنان خود را با روایاتی از کتاب مفاتیح الحیات (کلیدهای زندگی) آغاز کرد و گفت: در زمینه سبک زندگی اسلامی یک سری مبانی وجود دارد که ابتدا آن مبانی باید حل بشود. اولا زندگی ما مسلمانان علاوه بر عادت و رسوم، شکل تقلیدی پیدا کرده است. نحوه تعامل  بین زن و شوهر و بین پدر و مادر و فرزندان و در مجموع زندگی، جایگاه هنر در زندگی و غیره همه جا این مشکل در حقیقت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان افزود: سوالی مطرح می شود که اصولا سبک زندگی اسلامی یعنی چه؟ مگر سبک زندگی بر مبنای علم و دانش نیست، پس اینجا نقش دین چیست. سبک زندگی باید براساس دانش و علم باشد و امروزه علم پیشرفت کرده است، زندگی متغیر شده است و چه نیازی است که ما از دین برای سبک زندگی پیام بگیریم. جواب این است که بین علم و دین تضاد نیست این دو  مکمل یکدیگرند. رابطه بین علم و دین چیست. علم به منزله چراغ است و دین به منزله راهنما است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور گفت: امروزه بدترین جنایت‌ها و بدترین جنگ‌ها و ظلم‌ها با ابزار علمی تحقق پیدا می کند، این یعنی این که علم به تنهایی نمی تواند سعادت بیاورد و این نتیجه فاصله گرفتن از دین است.

وی در ادامه با تأکید بر این نکته که ارزش‌های انسانی و ارزشهای الهی و اخلاقی ثابت است و با تغییر ابزارها تغییری در آنها به وجود نمی آید، گفت: یکی از مناسک دینی حج است که یک سفر روحانی است؛ سفری که آثار سیاسی دارد و با دو و نیم میلیون انسان از کشورهای مختلف و زبانها و نژادهای مختلف یک ارتباط  معنوی و سیاسی پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha