دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان

حوزه/ سخنران دوم پیش از خطبه های نماز جمعه قم گفت: نماز جمعه حلقه وصل بین امام و امت و مردم و حاکمیت است، امروز مصلی قدس قم به عنوان قرارگاه جمعه تلقی می‌شود و رهبری فرمودند نماز جمعه یک قرارگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ««حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان در سخنرانی پیش از خطبه های امروز(چهار مردادماه) نماز جمعه قم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارکرد: نماز جمعه در تبیین و تحقق گام دوم انقلاب تعیین کننده است و همانگونه که رهبری معظم فرمودند نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت است.

وی با اشاره به چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور، بیان کرد: تاکنون دوهزار و 80 هفته نماز جمعه در کشور اقامه شده است، نماز جمعه حج ناتوانان و میعادگاه عاشقان است و هر قدمی که نمازگزاران بر می‌دارند گناهانشان ریخته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولدان با تاکید بر اینکه در روز جمعه حسنات و سیئات مضاعف می‌شود خاطرنشان کرد: جمعه روزی است که مهدی موعود(عج) ظهور خواهد کرد و نماز جمعه نماد و نمود سیاست است و خطبه‌های نماز دعوت به تدبر و تفکر است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه چهار دهه پرشکوه انقلاب اسلامی را با دستاوردهای عظیمی پشت سر گذاشته‌ایم تصریح کرد: مفتخریم که 180 جمعه از 20 مرداد 95 می گذرد و مصلی قدس به عنوان قلب فرهنگی شهر در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه امروز مصلی متعلق به تک‌تک شهروندان قمی بلکه متعلق به عموم زائرین و مجاورین است گفت: بیش از 120 هزار زائر اربعین در این مصلی سکنی گزیدند و در سوانحی چون سیل و زلزله مصلی محل اسکان بوده و به پایگاهی اجتماعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ولدان با بیان اینکه نماز جمعه نه فقط برای دو ساعت اقامه نماز جمعه بلکه برای ساعت به ساعت طول هفته برنامه دارد گفت: همین امروز قریب به 40 افزونه و برنامه فوق‌العاده در کنار نماز جمعه در حال برگزاری است. پزشک آدینه، مشاور آدینه، رقابت در خدمت، حضور ورزشکاران و پیشکسوتان و... برای رده‌های سنی مختلف در حاشیه نماز جمعه برای تبیین معارف انقلاب پیش‌بینی شده است.

وی ضمن تقدیر از حضور پرشور و باشکوه مستمر مردم انقلابی قم و لبیک آنها به فراخوان خاص خدا در روز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه هم جهل‌زدایی می‌کند از فکر ما و هم غفلت‌زدایی می‌کند از دل ما و دل‌ها را به هم نزدیک‌تر کرده و ایمان‌ها را قوی‌تر می‌کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به کمک هزاران خادم افتخاری نماز جمعه در مصلی‌ها در سراسر کشور گفت: افتخار نماز جمعه این است که مراجعی همچون حضرات آیات اراکی و جوادی آملی خطیب جمعه بوده‌اند و مردی با فضل و اخلاق چون مرحوم آیت‌الله مشکینی در آن خطیب جمعه بوده است.

وی بیان کرد: امروز مصلی متعلق به تک‌تک شهروندان قمی بلکه متعلق به عموم زائرین و مجاورین است؛ بیش از 120 هزار زائر اربعین در این مصلی سکنی گزیدند و در سوانحی چون سیل و زلزله مصلی محل اسکان بوده و به پایگاهی اجتماعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ولدان با بیان اینکه برگزاری یک نماز جمعه قریب به 120 گزینه و مولفه دارد تا نمازی امن برگزار شود تصریح کرد: نهادهای مختلفی در راستای برپایی باشکوه نماز جمعه در مصلی قدس همکاری دارند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha