جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ حجت الاسلام تابش، با اشاره به اینکه طلاب در ایام تابستان بیشتر وقت خود را در خانه و خانواده می‌گذرانند، گقت: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج اخلاق حسنه و سبک زندگی اسلامی در خانه و خانواده است.

حجت‌الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تعطیلی کلاس‌های مدارس علمیه و با استناد به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر»، اظهارداشت: طلاب باید از ایام طلایی تابستان برای تفکر و اندیشیدن استفاده کنند.

وی این ایام را فصل انس با قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی دانست و افزود: در ایام تحصیل، طلاب کمتر می‌توانند به تدبر و خوانش تفسیر آیات قرآن بپردازند، اما در فصل تابستان با یک برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از فرصت‌های طلایی طلاب می‌توانند یک دوره کامل تفسیر قرآن را بخوانند که این مسئله در تبلیغ و منابر برای آن‌ها می‌تواند راهگشا و کلیدی باشد.

حجت‌الاسلام تابش با بیان اینکه تابستان فرصتی برای تقویت بنیه علمی طلاب است، اظهار داشت: در این ایام طلاب می‌توانند با مرور دروس سال تحصیلی جدید و رفع مشکلات آموزشی خود در سال تحصیلی گذشته به تقویت بنیه علمی خود بپردازند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با انتقاد از رفتار برخی طلاب مبنی بر تعطیلی کامل درس و تبلیغ در ایام تابستان، گفت: طلاب به سیره عملی علما در ایام تعطیل توجه کنند چراکه این مهم می‌تواند الگوی بزرگی برای آنان باشد و در خاطرات آمده که بخش عمده اثر گران‌سنگ و موسوعه بزرگ فقهی مانند «جواهر» با استفاده از فرصت تعطیلات دروس حوزوی خلق شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب در ایام تابستان بیشتر وقت خود را در خانه و خانواده می‌گذرانند، اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج اخلاق حسنه و سبک زندگی اسلامی در خانه و خانواده است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha