سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ درحالی که مراکز مشاوره خانوادگی در شهرهای مختلف هند فعالیت دارند، برای نخستین بار چنین مرکزی توسط انجمن ملی مسلمانان هند در حیدرآباد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از twocircles، یک سازمان اسلامی با نام «انجمن ملی مسلمانان هندوستان» نخستین مرکز مشاوره خانوادگی را برای زنان مسلمان در حیدرآباد در جنوب هند افتتاح کرد. در حالی که مراکز مشاوره خانوادگی متعددی در بخش های مختلف هند از جمله راجستان، جارکند، دهلی و اوتار پرادش فعالیت دارند، این نخستین باری است که چنین مرکزی در حیدرآباد آغاز به کار می کند.

رشما حسین سرپرست ملی شاخه بانوان انجمن روز جمعه، در مراسم افتتاحیه این مرکز  حضو داشت.  این مراکز به هدف حمایت از خانواده ها و رسیدگی به مشاجره های خانوادگی، برطرف کردن اختلافات میان زن و شوهرها، رسیدگی به مشکلات آن ها از جمله طلاق و تملک اموال راه اندازی می شوند.

هر مرکز دارای یک هیات متشکل از قضات، وکلا، فعالان حقوق زنان، روحانیون و فعالان اجتماعی می باشد که در موارد مذکور تصمیم گیری می کنند. قرار است این مراکز جایگزینی برای مساجد محلی و دادگاه ها برای رسیدگی به امور خانوادگی مسلمانان باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha