شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بی

جمهوری اسلامی ایران به تقویت همکاری ها میان دو طرف به ویژه پس از تکمیل پروژه صحن فاطمه زهرا(س) تمایل دارد و در این زمینه امکان استفاده از انتشارات و مطبوعات سازمان حج و زیارت درباره عتبات مقدسه نیز وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه رسمی آستان مقدس علوی، همزمان با سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به کشور عراق، گروهی از طرف این نمایندگی با حجت الاسلام شیخ ضیاء الدین زین الدین تولیت آستان مقدس علوی دیدار کردند. طرفین در این دیدار راه های همکاری مشترک در جهت رفاه و راحتی زائران را بررسی کردند.

شیخ ضیاء الدین در این دیدار گفت: مشکلات زائران حرم امیرالمؤمنین علیه السلام شامل مواردی همچون مکان نشستن و استراحت و وجود برخی نواقص در خدمات بهداشتی میباشد. ما برنامه ای برای رفع نواقص در زمینه های یاد شده داریم و از سال گذشته پروژه های بلند مدتی را آغاز کرده ایم که برای پیشرفت و تکمیل آنها به زمان نیاز داریم. البته برخی پروژه های ما نیز زودبازده هستند.

وی افزود: ما در مدیریت حرم مطهر اتاق عملیاتی برای آماده سازی خدمات لازم تشکیل داده ایم تا خدمات هرچه بیشتری مانند حمام و وضوخانه برای زائران فراهم شود. در زمینه خدمات بهداشتی نیز ساخت بیمارستان هایی در دستور کار قرار گرفته و سازمان اوقاف شیعه نیز امسال آماده تامین اعتباراتی برای تکمیل چنین پروژه هایی میباشد.

شیخ ضیاء الدین ابراز داشت: ما در انجام پروژه های خود دو جهت گیری را در دستور کار خود قرار داده ایم: اول: ایجاد و ساخت وضوخانه و حمام و استراحتگاه هایی که برای ساختن آنها به دو یا سه ماه زمان نیاز است تا زائران پیرامون حرم بتوانند به آسانی از این خدمات استفاده کنند. و جهت گیری دوم ما انجام پروژه های بزرگ تر و استراتژیک است که برای انجام و تکمیل آنها به زمان بیشتری نیاز داریم و انجام آنها مستلزم تصمیم و برنامه ریزی عمرانی مدیریت شهری نجف اشرف و تخصیص زمین و فضای لازم برای ساخت پروژه میباشد.

در این دیدار هیات ایرانی نیز از تقویت روابط دو جانبه و تبادل تجربیات در زمینه های مختلف به ویژه پس از تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا و همکاری در زمینه های بهداشتی استقبال کرد.

هیات ایرانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تقویت همکاری ها میان دو طرف به ویژه پس از تکمیل پروژه صحن فاطمه زهرا(س) تمایل دارد و در این زمینه امکان استفاده از انتشارات و مطبوعات سازمان حج و زیارت درباره عتبات مقدسه نیز وجود دارد زیرا برخی از این منشورات شامل پاسخ به شبهات وهابیت و عقاید شیعه میباشد.

در پایان این دیدار شیخ زین الدین مدیر آستان مقدس علوی هدایایی را از سوی آستان مقدس علوی به عنوان تبرک به گروه میهمان تقدیم کرد و رییس گروه ایرانی نیز از شیخ زین الدین برای زیارت مراقد مقدس جمهوری اسلامی ایران و اطلاع از تجربیات مسؤولان این مراقد مشرف در زمینه های مختلف دعوت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha