شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
lمسچی

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی آمادگی دارد تا پس از جمع آوری و تنظیم چاپ مجموعه آثار مرحوم استاد سلیمان کتانی با در اختیار گرفتن دیتاها و فایل منابع موجود آنها را به صورت نرم افزار تولید و در اختیار محققین قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن مسچی در بازدید دکتر یوسف کتّانی نویسنده مسیحی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان ویژگی های لبنان و حساسیت جغرافیایی و استراتژیکی آن  و حضور در خط مقدم جبهه مقاومت به بیان اهمیت این کشور از جهت تاریخی، فرهنگی سیاسی و جغرافیایی پرداخت.

*سید حسن نصرالله، فخر و عزت جهان اسلام است

مسچی، وجود حزب الله و سید حسن نصرالله در این کشور را  باعث فخر و عزت جهان اسلام دانست و افزود: وجود علما و نویسندگان بزرگ در این کشور،باعث رشد و شکوفائی فرهنگ ها، اعتقادات، آداب و رسوم متنوع در آن خطه شده است، به طوری که در عین تنوع، از اتحاد و یکپارچگی برخوردارند و در یک همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر بسر می برند.

مدیر بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: در دهه اخیر متاسفانه با توطئه استکبار جهانی در حضور عوامل تکفیری و سلفی و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، ضربات بسیاری بر وحدت اقوام و مذاهب موجود در منطقه از جمله لبنان وارد نموده و باعث بروز مشکلات و خونریزیهای بسیاری شده است.

مسچی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با استاد مرحوم سلیمان کتانی از اندیشمندان مسیحی  در لبنان اشاره کرد و از تالیف 9 جلد کتاب پیرامون حیات ائمه معصومین علیهم السلام و کتاب زندگینامه امام خمینی(ره) و دیگر کتب علمی – ادبی این اندیشمند مسیحی ذکر نمود.

وی اظهارداشت: تاسیس  موسسه و بنیادی جهت بررسی افکار و آراء و اندیشه های استاد سلیمان کتانی در لبنان، تجدید چاپ آثار برجسته وی  پیرامون ائمه اطهار(ع)،  و سایر بزرگانی همچون استاد جرج جرداق می تواند محور اتحاد، گفتگوها و ارتباطات جهان اسلام و مسیحیت قرار گرفته و با تاکید بر همین خصوصیات سمینارها و کنگره هایی در لبنان و سایر کشوربرگزار گردد.

مسچی افزود: ترجمه  آثار استاد سلیمان کتانی به دیگر زبانها،  با توجه به ارتباطات بسیار زیاد کتانی با علماء و بزرگان جهان اسلام و نیز دیگر طوایف مذهبی، طی فراخوان عمومی در لبنان و سایر کشورها، اسناد، تصاویر و دست خطهای او جمع آوری و پس از تنظیم توسط موسسه مربوطه در اختیار علماء و بزرگان و محققین قرار گیرد .

مدیر بین الملل مرکز نور ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی آمادگی دارد تا پس از جمع آوری و تنظیم چاپ مجموعه آثار مرحوم استاد سلیمان کتانی با در اختیار گرفتن دیتاها و فایل منابع موجود آنها را به صورت نرم افزار تولید و در اختیار محققین قرار دهد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha