جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آزار مسلمانان توسط بوداییان افراطی

حوزه/ پس از حملات عید پاک در ۲۱ آوریل سریلانکا که بودایی ها مسلمانان را مقصر آن می پندارند، بسیاری از ساکنین مسلمان، مساجد، مراکز تجاری و حتی خانه ها و اتومبیل های مسلمانان در حملات بودایی های افراطی خسارت دید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aleteia، پس از وقوع حملات یکشنبه عید پاک در  21 آوریل در چند هتل و کلیسا در سریلانکا که منجر به کشته شدن 250 نفر گردید، اسلام هراسی و حملات علیه ساکنین و تجار مسلمان به شکل قابل توجهی در این کشور افزایش یافته است.

در آخرین گزارش رسیده، یک سر خوک جلوی درب ورودی یک مغازه دار مسلمان پیدا شده است.

نواوان اتوکورالا، مدافع حقوق اقلیت ها در سریلانکا، این حادثه یکی از آخرین برخوردهای تلافی جویانه بودایی های افراطی علیه اقلیت مسلمان در سریلانکا بوده و وی جناح های خطرناک اکثریت بودایی کشور و اتهامات واهی آنان به مسلمانان را مقصر این حملات دانست.

گفته می شود بودایی ها 70 درصد جمعیت سریلانکا را به خود اختصاص داده اند، این درحالی است که مسلمانان 10 درصد جمعیت کشور را شامل می شوند.

 لازم به ذکر است پس از وقوع حملات در عید پاک، حملات متعددی از سوی بوداییان علیه مسلمانان صورت گرفت. راهبان بودایی در سخنانشان یک پزشک مسلمان را متهم به نازا کردن زنان غیرمسلمان کردند. یک راهب بودایی دیگر نی صاحبان رستوران های مسلمان را متهم کرده بود که غذاهای عقیم کننده به غیرمسلمانان می دهند تا جمعیت بودایی ها را کاهش دهند. در ادامه افراط گران بودایی به مساجد، مراکز تجارت و خانه و حتی اتومبیل های مسلمانان حمله کردند و گزارش هایی از خشونت در شهرهای مختلف سریلانکا منتشر گردید.

این درحالی است که پلیس نتوانست هیچ مدارکی را مبنی بر دخالت شبه نظامیان داعشی در حملات عیدپاک پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha