یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حمید بهرام پور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: بازاریان و کشاورزان، امروز به عنوان سربازان جبهه اقتصادی کشور در مقابل تحریم های دشمنان محسوب می شوند، لذا باید در مسیر منویات امام خامنه ای که به صلاح آینده کشور می باشد، حرکت کنند و به داد مردم برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور، صبح امروز با جمعی از فعالان اقتصادی و کشاورزان شهرستان بیجار  گفت وگو کرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در این جلسه اظهار داشت: اسلام تاکید بسیار فراوانی بر اقتصاد دارد و بالعکس کسانی که ثروت را منافی با اسلام می دانند، در اسلام فقر و تنگدستی مذموم شمرده شده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: با این وجود اسلام راه های تحصیل حلال ثروت را کاملا مشخص نموده و خطوط قرمز بین حلال و حرام را تعیین کرده است که این را باید از امتیازات دین اسلام نامید.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: بی شک اگر جامعه مسلمین از نظر اقتصادی اقتدار داشته باشد، تقابل با کفار بهتر و آسوده تر خواهد بود، زیرا هرگز نمی توانند در بحث اقتصاد ما را تحت فشار قرار دهند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات و سخنرانی هایی که دارند همیشه بر مسئله اقتصاد در جامعه اسلامی تاکید دارند و این امر به دغدغه معظم له تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی به سیاست های خصمانه دشمنان در بحث تحریم ها واقف هستند و می دانند که دشمن که از نظر نظامی قدرت و یارای تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی را ندارد، لذا به جنگ اقتصادی روی آورده است.

این استاد حوزوی ادامه داد:  بازاریان و کشاورزان، امروز به عنوان سربازان جبهه اقتصادی کشور در مقابل تحریم های دشمنان محسوب می شوند، لذا باید در مسیر منویات امام خامنه ای که به صلاح آینده کشور می باشد، حرکت کنند و به داد مردم برسند.

حجت الاسلام بهرام پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: رسول خدا (ص) و ائمه اطهار تاکید بسیار بر اقتصاد سالم در جامعه اسلامی دارند و در سخنان و احادیث این بزرگان به عینه از رعایت حقوق برادران دینی در معاملات اقتصادی سخن به میان آمده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت علی علیه السلام در این باره می فرمایند: «بِالْعَدْلِ تَتَضَاعَفُ الْبَرَکَات/ با عدل برکات چند برابر می شود»، لذا شما بازاریان در کنار تلاش خود برای کسب روزی حلال، مساوات و برابری را در بین اقشار غنی و مستمند رعایت کنید که این خود نوعی عبادت در اسلام است.

حجت الاسلام بهرام پور تاکید کرد: نگاه اقشار جامعه امروز به تلاش، تقوا و عدالت شما بازاریان و کشاورزان است، لذا در هر معامله ای که انجام می دهید خداوند را بر اعمال خود ناظر و شاهد ببینید تا خدایی ناکرده در دام حرص و طمع نیفتید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha