شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زی رش

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که امروز دنیا شرایط خاصی را سپری می‌کند، گفت: آمریکا از تأمین امنیت خود عاجز مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این‌که انسان باتقوا نباید تحت تأثیر نقشه‌های شیطان قرار بگیرد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین دشمن انسان شیطان است و راه مقابله با وسوسه‌ای شیطان این است که انسان همواره به یاد خداوند باشد.

وی ادامه داد: نقشه شیطان ایجاد اختلاف و دشمنی است حال این‌که انسان مؤمن برخلاف این جهت حرکت می‌کند آتش اختلاف و دشمنی را خاموش می‌کند، بر طبل اختلاف نمی‌کوبد.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: وحدت جامعه اسلامی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبران مصلح در جهان بوده و در دین مبین اسلام بزرگ‌ترین منادی توحید وجود پاک و مقدس خاتم‌الانبیاء بوده است و بعد از ایشان امامان معصوم (ع) همواره بر اجرای آن تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: وجود مقدس امام جواد (ع) که امروز روز شهادت ایشان است، نقش بسیار مؤثری در ایجاد وحدت و جلوگیری از بروز اختلاف در جامعه داشت.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: دوران امامت امام جواد (ع)‌ از ویژگی خاصی برخوردار بوده و وجود فرقه‌ها و نحله‌های مختلف، زمینه شکاف و اختلاف را در جامعه بیش‌تر می‌کرد.

وی افزود: امام جواد (ع) با درک واقعیت موجود و با تکیه‌بر اصول اسلامی، راه‌کارهای مناسبی برای جلوگیری از تفرقه و ایجاد اتحاد به کاربردند. یکی از راهکارهای حضرت پرهیز از حاشیه‌سازی بود، گاهی متن اتفاقات بزرگ نیست اما حاشیه‌هایی که برای آن ایجاد می‌شود اختلاف را تشدید می‌کند اما اگر انسان مؤمن باتقوا دقت به این مسئله داشته باشد و به حاشیه‌ها توجه نکند و یا اجازه حاشیه‌سازی ندهد اختلاف ریشه‌کن می‌شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان این‌که نماز جمعه در دین اسلام مانع بروز اختلاف و عامل ایجاد وحدت است، گفت: نماز جمعه محور اتحاد در جامعه است درواقع نماز جمعه متعلق به همه مردم و همه گروه‌ها است.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: در اهمیت و فضیلت نماز جمعه همین یک جمله را کافی می‌دانم که فراخوان و دعوت‌کننده روز جمعه خداوند است.

وی در ادامه به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران این درس را خوب آموخته است و از هیچ قدرتی نمی‌ترسد و عزت خود را حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: تاکنون رئیس‌جمهور آمریکا تحت پوشش تأمین امنیت سعودی‌ها را تحقیر می‌کرد و هزینه گزافی نیز از آن‌ها می‌گرفت اما با شلیک موشک‌های بومی ساخت ایران به پهپاد افسانه‌ای آمریکا و اقتدار جمهوری اسلامی در توقیف کشتی انگلیسی این معادله عوض‌شده است.

وی تصریح کرد: دیگر نه ترامپ می‌تواند مثل گذشته کاسبی کند و امنیت بفروشد و نه کشورهای منطقه امیدی به کشورهای غربی مدعی دفاع از آن‌ها دارند.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: امروز صحبت این است که اگر آمریکا نمی‌تواند امنیت خود را تأمین کند، چگونه می‌تواند امنیت دیگران را تأمین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha