جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد کاویانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پژوهش های مرتبط با سبک زندگی باید ناظر به عرصه های کاربردی باشد، به طوری که بخش مهمی از مردم را در بر بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاویانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که در سال های اخیر و پس از تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، موضوع سبک زندگی بیش از پیش مورد توجه صاحب نظران و پژوهشگران و اساتید قرار گرفته است، اظهار داشت: با این حال آن چه در رابطه با تحقیقات و پژوهش ها باید مورد توجه قرار گیرد این که بیشتر مباحث کاربردی و مورد نیاز جامعه و مردم در آن ها محور باشد به طوری که به این وسیله بتوان بخش قابل توجهی از نقص ها و خلأهای موجود در این باره را مرتفع ساخت.

وی افزود: واقعیت این است که پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این باره آن گونه که شایسته و مورد انتظار است به سمت علمیاتی سازی شدن پیش نرفته و همچنان در حال و هوای نظریه ای و مفهومی باقی مانده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که بدنه حوزه و دانشگاه بیشتر مطالعات مفهومی و نظری در عرصه سبک زندگی دینی را متولی شده که خوشبختانه ما در این زمینه کمبودهایمان خیلی جدی نیست و لذا باید از این به بعد ناظر به نیازهای جامعه و اقتضائات زمانه به سمت مباحث کاربردی تر حرکت کنیم.

وی گفت: البته مسلم است که تحقق اهداف مورد نظر در زمینه سبک زندگی، نیازمند گذر زمان و صبر و حوصله بیشتر است، منتهای مراتب پژوهش ها و تحقیقات کارآمد و به روز کمک می کند که این فرآیند بهتر و مطلوب تر حاصل گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha