جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله شاهچراغی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان،با تاکید بر اینکه باید برکات نمازجمعه برای مردم تبیین شود، گفت: نمازجمعه در واقع نهادی است مقدس، خدوم و انقلابی؛ مردم سمنان نیز عاشق نمازهای جمعه هستند و اکثر برنامه های ستاد برگزاری نمازجمعه فعلی نیز نسبت به قبل جدید و جذاب می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با هسته مرکزی ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه، با تاکید بر لزوم حضور جدی رسانه ها به ویژه صداوسیمای مرکز سمنان در جهت پوشش رویدادهای نماز جمعه اظهار داشت: نمازجمعه و این حضور جمعی مردم برکات فراوانی را با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تاکید بر اینکه باید برکات نمازجمعه برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: نمازجمعه در واقع نهادی است مقدس، خدوم و انقلابی؛ مردم سمنان نیز عاشق نمازهای جمعه هستند و اکثر برنامه های ستاد برگزاری نمازجمعه فعلی نیز نسبت به قبل جدید و جذاب می باشد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه پایگاه وحدت، تقوا و ولایتمداری است، افزود: ستاد برگزاری نمازجمعه یکی از ارکان اصلی نمازجمعه است و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که « هرکس به نمازجمعه بیاید، با ایمان و عقیده ای که برای حضور به نمازجمعه دارد آمرزیده شده است و کارش را از نو باید شروع کند».

آیت الله شاهچراغی، با تاکید بر قرار دادن صندوق پیشنهادات و انتقادات در محل برگزاری ستاد برگزاری نمازجمعه خاطرنشان کرد: مردم باید نقد و پیشنهادات خود نسبت به امام جمعه و ستاد نمازجمعه و نسبت به برگزاری نماز با ما در میان بگذارند و ضرورت دارد که ستاد نمازجمعه با خواسته های مردم آشنا باشد و اینها در ارتقاء سطح نمازجمعه موثر است.

وی، با بیان اینکه هدف اصلی رضایت مردم است، گفت:این مهم است که مردم در حضورشان در نمازجمعه راضی باشند و رضایت مردم شرط است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تاکید بر اینکه بر روی سخنرانان مدعو در نمازجمعه دقت شود، افزود: برخی از سخنرانان بوی انتخاباتی یا طرفداری از شخص خاصی می دهند که اینها نباید دعوت شوند و باید سخنران مدعو در نمازجمعه، محبوب و مورد اعتماد مردم باشد.

وی با بیان اینکه اذان نمازجمعه را نوجوانان و جوانان بگویند، گفت: باید بر روی حضور حداکثری و هرچه باشکوه تر جوانان در نمازجمعه کار کرد و مقدمات حضور دانشگاهیان و سخنرانی دانشجویان در نمازجمعه را نیز فراهم کنید.

آیت الله شاهچراغی، خطاب به رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه سمنان افزود: همان طوری که آقای حاج علی اکبری با حضورشان منشأ تحول کمی و کیفی بوده اند، شما نیز با حضورتان از حیث کمی و کیفی تحولات خوبی را ایجاد کرده اید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha