جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار  دانش آموزان مسجدی از مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان  کرمانشاه

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حضور پررنگ مبلغان دینی در سطح مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مبلغان طرح مدارس امین استان در ساری، با اشاره اهمیت برنامه های تبلیغی و فرهنگی در سطح مدارس، حضور مبلغان دینی در مدارس را امری ضروری و در جهت ترویج و نشر ارزش های دینی دانست.

وی با بیان این که ارزش های معنوی و اخلاقی باید بیش از پیش در میان نسل جوان جامعه به ویژه دانش آموزان ترویج شود، افزود: مبلغان دینی بهترین قشر برای تبیین صحیح معارف الهی در میان قشر جوان و نوجوان جامعه هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز سن آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه  بسیار کاهش پیدا کرده است، بیان داشت: باید خطر این آسیب ها در جامعه را جدی بگیریم و در جهت مقابله با آن تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید از همه فرصت هه و ظرفیت ها در جهت نشر و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: ترویج ارزش های اخلاقی و دینی باید از سطوح پایین مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های اجتماعی بسیاری نسل جوان و دانش آموزان ما را تهدید می کند، گفت: یکی از راه های موثر مقابله و کاهش این آسیب ها گسترش برنامه معنوی و اخلاقی در جامعه با بهره گیری از توان روحانیت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مستمر مبلغان دینی و طلاب جوان در سطح مدارس، آثار مطلوب دینی، معنوی و اخلاقی را با خود به همراه خواهد داشت؛ افزود: تعامل و ارتباط چهره به چهره روحانیت با دانش آموزان و ایجاد یک حس اعتماد در آنها موجب گسترش باورهای دینی در جوان می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب جوان و مستعد حوزه به خوبی می توانند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: این سطح تعامل سد محکمی در برابر آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز دانش آموزان ما در مدارس با شبهات بسیاری مواجه هستند که نیازمند پاسخگویی مستدل و مستند است، ادامه داد: پاسخگویی عالمانه به شبهات از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha