شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جشن‌های مردمی گرامیداشت عید غدیر به مدت 11 شب در پنج بوستان مرکز این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جلسه برنامه‌ریزی دهه امامت و ولایت، بر گرامیداشت شایسته ایام غدیر تأکید کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود همه اعضا بر ترویج سنت حسنه سفره‌های غدیر با رویکرد نشر حداکثری سبک زندگی علوی و ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها در ایام غدیر اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به ضرورت همکاری متولیان در برگزاری کاروان شادی غدیر، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن روز عید غدیر در قالب کاروان شادی باید به‌صورت ویژه در دستور کار متصدیان امر باشد.

دبیر بنیاد غدیر خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین به‌منظور توسعه نشاط و شادابی در ایام غدیر طبق جدول در دهه ولایت و امامت در پنج بوستان در مرکز استان به مدت 11 شب مراسم جشن ویژه ایام غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس شهرداری بجنورد به مدت سه شب در بوستان بش قارداش، اوقاف و امور خیریه به مدت دو شب در بوستان باباامان، بسیج به مدت دو شب در پارک لاله سپاه، معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان به مدت دو شب در پارک آفرینش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مدت دو شب در پارک شهربازی بجنورد اقدام به برگزاری جشن‌های ویژه دهه امامت و ولایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: از رسانه‌ها و صداوسیمای استان انتظار می‌رود ضمن اطلاع‌رسانی با تهیه تیزر مردم را به کاروان شادی عید غدیر دعوت کنند.

وی با اشاره به ضرورت فضاسازی شهر و نیز درج روزشمار نزدیک شدن به عید غدیر در تلویزیون شهری توسط شهرداری و سپاه، گفت: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه برای برپایی ایستگاه‌های وقف غدیر در روز عید غدیر و نیز سازوکار فرم‌های مربوط به مشارکت در وقف غدیری تدارک لازم را خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزون بر این مقرر شده تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعداد 400 عدد کتابچه «طراوت غدیر» را برای توزیع مهیا کرده و در اختیار ستاد قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha