شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی

حوزه / امام جمعه ارومیه بر لزوم حمایت جدی از جامعه خبری و خبرنگاران تأکید کرد و گفت: به لحاظ اهمیت کار خبرنگاری و اطلاع رسانی از همه مسئولین انتظار داریم از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات خبرنگاران و جامعه خبری دریغ نکنند تا شاهد فعالیت با انگیزه‌تر و اخلاق مدارانه‌تر اصحاب رسانه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه پنج شنبه در مراسم روز خبرنگار که در خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره همه شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خدای تبارک و تعالی انسان را به گونه‌ای آفریده است که همه فعالیت‌های او بر علم و اطلاعات استوار است و یقینا انسان همه چیز را نمی‌تواند ببیند و بشنود و چاره‌ای نیست جز اینکه از دیده و شنیده‌های دیگران هم استفاده کند و این مسأله اهمیت جایگاه خبر و خبر رسانی را آشکارتر می‌سازد.

وی افزود: مسئله خبر و خبرنگاری برای انسان و جامعه بسیار مهم است و اگر اخبار و اطلاعات از زندگی انسان حذف شود، زندگی افراد با مشکل مواجه خواهد شد، فلذا بحث خبر و خبرنگاری بحث مهمی است که در زندگی انسان ساری و جاری است.

امام جمعه ارومیه بر لزوم حمایت جدی از جامعه خبری و خبرنگاران تأکید کرد و گفت: به لحاظ اهمیت کار خبرنگاری و اطلاع رسانی از همه مسئولین انتظار داریم از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات خبرنگاران و جامعه خبری دریغ نکنند تا شاهد فعالیت با انگیزه‌تر و اخلاق مدارانه‌تر اصحاب رسانه باشیم.

وی بیان داشت: اگر اخلاق و تعهد مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد  یقینا کار خبری پویا و اخلاق مدارانه را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود و اگر کار خبری بر اساس اخلاق و معنویت و تعهد انجام نشود یقینا آسیب‌های جدی در سطح جامعه را مشاهده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی یقین داشتن بر خبر را مهم‌ترین رکن انتشار آن عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی خبرنگاران، خبرهای خود را بر اساس ظن و گمان کار می‌کنند که یقینا شایسته  جامعه خبری در جمهوری اسلامی نیست و آسیب‌های بسیاری را در جامعه به دنبال دارد.

وی افزود : اگر تعهد و اخلاق در رسانه ممزوج شود، خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود و در کنار این مباحث لازم است که خبرنگار بداند که هر خبری قابل انتشار نیست و ضرورت ندارد مردم همه اخبار را بدانند و تشخیص این موارد یکی از مسائل مهم در جامعه خبری است فلذا عزیزان تلاش کنند در تشخیص این موضوعات دقت کامل داشته باشند.

امام جمعه ارومیه  در پایان از تلاش های همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات قدردانی کرد و گفت : خدماتی که خبرنگاران به جامعه می‌کنند با هیچ مسئله و موضوعی قابل مقایسه نیست، فلذا مسئولین بیشتر از قبل تلاش کنند تا موانع و مشکلات این جامعه بزرگ و زحمتکش را رفع کنند تا شاهد پویایی و رشد فضای رسانه ای در استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha