شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مردم کردستان همواره در تحقق وحدت پیش قدم بوده اند و در این راه هزینه هایی را نیز داده اند؛ شهید ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا عالی، تلاش های زیادی برای تحقق عملی وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با علما و روحانیون استان کردستان، اظهار داشت: اولین مرکز تحصصی امام شافعی برای تحصیل پیروان امام شافعی در سطح کشور، در کردستان افتتاح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  ادامه داد: کردستان و منطقه اورامانات اهل سنت و شافعی مذهب هستند، لذا این استان می تواند به عنوان مرکز مهم و کلیدی در بحث ترویج فقه شافعی مطرح شود.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  مردم کردستان همواره در بحث وحدت پیش قدم بوده اند و در این راه هزینه هایی را نیز داده اند؛ شهید ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا عالی، تلاش های زیادی برای تحقق عملی وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: ماموستا شیخ‌ الاسلام در آخرین مصاحبه‌اش بیان کرده بود که مذهب شافعی نزدیک‌ترین مذهب به مذهب جعفری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به راه اندازی سایت "شافعی نیوز" به 5 زبان زنده دنیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روحانیت و علمای کردستان در بخش های مختلف فعال هستند، لذا می توانیم از ظرفیت های روحانیت استان در بحث قضاوت استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha