جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره علامه حلي

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان گفت: امسال ۵۷۳ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی(ره) ارسال شده که در مقایسه با سال قبل که تعداد آثار ۵۲۱ اثر بود، رشد داشته است.

حجت الاسلام کامران پنام در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: با هدف ارتقاء زیرساخت های پژوهشی، منابع کتابخانه های مدارس علمیه استان تجهیز و به روز رسانی خواهد شد تا طلاب پژوهشگر بتوانند به راحتی منابع تحقیق و پژوهش لازم را در دسترس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تجهیز منابع سخت افزاری و نرم افزاری از برنامه های راهبردی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان لرستان است، افزود: در صددیم برای هر مدرسه یک سایت راه اندازی کنیم تا طلاب بتوانند از منابع مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش بهره بگیرند.  

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان و دبیر استانی جشنواره علامه حلی(ره) یادآور شد: تاکنون سایت های مدارس علمیه صادقیه و رضویه خرم آباد و همچنین مدرسه امام جعفر صادق(ع) ازنا راه اندازی شده است.  

حجت الاسلام پنام در ادامه در خصوص اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی(ره) در استان نیز گفت: امسال ۵۷۳ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی(ره) ارسال شده است که در مقایسه با سال قبل که تعداد آثار ۵۲۱ اثر بود، رشد داشته است.  

وی با اشاره به اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره مورد ارزیابی های مدرسه ای، اجمالی و تفصیلی اول و دوم قرار گرفته اند، بیان داشت: آثار برگزیده، در اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) که مهرماه امسال برگزار می شود اعلام و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.  

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان  و دبیر جشنواره استانی علامه حلی(ره) در پایان با اشاره به اینکه طلاب پایه اول تا درس خارج فقه آثار پژوهشی خود را به این جشنواره ارسال کرده اند، گفت: امسال سن شرکت کنندگان در این جشنواره ۴۱ سال اعلام شده است.  

وی در پایان یادآور شد: آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی(ره) در محورهای تاریخ اسلام، تفسیر علوم قرآنی، فرق و ادیان، کلام اسلامی، فقه و اصول و همچنین ادبیات عرب می باشد.

انتهای پیام
  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha