سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام حسن زاده

حجت الاسلام حسن زاده گفت: تعامل و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف کشور همواره ضروری است، اما در شرایط فعلی و فشار حداکثری دشمن این ضرورت مضاعف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا حسن‌زاده، امام‌جمعه تیتکانلو در نشستی با فرماندار و مسئولان شهرستان فاروج، با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: دولتمردان و مدیران باید تلاش کنند راه شهیدان رجایی و باهنر را تداوم بخشند.

وی با اشاره به ضرورت همگرایی و تعامل بین بخش‌های مختلف کشور، افزود: اصل داشتن تعامل نهادها و ارکان حکومتی با یکدیگر از منظر حاکمیت و منافع ملی، آن‌قدر لازم و بدیهی است که نیازی به اثبات ندارد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: بسترهای قانونی این امر در قانون اساسی و در حوزه حقوق اساسی پیش‌بینی شده و حرکت برخلاف این موضع بی‌اعتنایی به قانون به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: تعامل زمینه همکاری، هم‌افزایی و پیشبرد اهداف اصولی نظام و تقویت همه مجموعه‌های درونی نظام و تزریق آرامش و امنیت روانی در جامعه را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اظهار کرد: البته پی‌ریزی سازوکارهای تعامل‌گرایانه به معنای عدول از ارزش‌ها، دستاوردهای انقلابی و بیان دردها و آلام مردم نیست.

وی اضافه کرد: از قضا در بستر برخاسته از تعامل، گفتگو و روحیه دلسوزانه است که می‌توان مطالبات و انتظارات را با قاطعیت، مطرح و پی گیری کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: کوشش برای تحقق موضوع تعامل هم‌افزا و انسجام ملی حتی اگر شرایط کشور کاملاً عادی باشد و دشمنی‌های دشمنان نیز مطرح نباشد، باز از اهمیت بنیادین برخوردار است؛ حال آنکه هم اینک در دوران فشار حداکثری دشمنان و توطئه‌های نظام سلطه به سر می‌بریم.

وی افزود: خط اساسی که آمریکا برای محقق ساختن اهدافش در ایران دنبال می‌کند، بهره‌گیری از شکاف‌های سیاسی، دوقطبی سازی و ایجاد دوگانه‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه و حاکمیت است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اظهار کرد: از این حیث، لزوم رفتن به سمت سازوکارهای تعامل گرایانه بین ارکان مختلف نظام امری حیاتی قلمداد می‌شود و در این بین ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه که دارای کارکرد انسجام بخش و عاملی برای تجمیع نهادها و عناصر اجتماعی و سیاسی است، بیش از دیگران، توجه به موضوع تعامل و یکپارچگی انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha