یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
IMG_26061.jpg

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان از 60 منطقه تبلیغی شهرستان های قلعه گنج، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، فهرج و کرمان بازدید کرد و در جریان مسائل تبلیغی این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام عباس رضایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان،  از سرکشی به بیش از 60 منطقه تبلیغی استان در قالب برنامه سالانه این معاونت خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه که در هر سال حداقل یک مرتبه برای کل مناطق تبلیغی استان صورت می گیرد موجب درک بهتر از مناطق و آشنایی کامل تر با مشکلات و موانع فرهنگی شده و در حل مشکلات فعلی و بهبود روند برنامه ریزی های بعدی تاثیر بسزایی دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان افزود: دیدار چهره به چهره با اهالی و افراد موثر در مناطق تبلیغی، بررسی حضوری مشکلات مناطق، بررسی ایرادها و مشکلات مبلغین در محل، و ... گام موثری در کاهش حداکثری معضلات فرهنگی و تداوم برقراری ارتباط حسنه عموم مردم با روحانیون طرح هجرت است. 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به استقرار غالب مبلغین استان در مناطق محروم، عنوان کرد: حضور در محل اسکان مبلغ و تقدیر و تشکر از زحمات او و همچنین خانواده اش که در مشکلات همراه  مبلغ هستند، می تواند مشوق بسیار مناسبی در ادامه روند کار تبلیغی و فرهنگی اش باشد.


وی ادامه داد: تشویق کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق تبلیغی به حضور حداکثری در مساجد و افزایش همکاری با روحانیون هجرت در انجام امور فرهنگی یکی از ماموریت های معاونت تبلیغ در سرکشی ها است که می تواند گامی مؤثر در محرومیت زدایی باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به گستردگی جغرافیایی کرمان گفت: با توجه به وسعت کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور و همچنین پراکندگی مبلغین، عمده سرکشی های معاونت با مشقت و مشکلات زیادی همراه است، اما بازخورد مثبت آن مانع وقفه در اجرای بازدیدها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در پایان گفت: بازدید مناطقی از جنوب، شرق و مرکز استان که صرفا از روستاهای بالای 1000 نفر بوده 7 روز به طول انجامید و مسافتی بیش از 2200 کیلومتر را در شامل شد و این تنها یکی از 5 سرکشی سال جاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha