جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرمعینی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نابینا محشور شدن در روز قیامت یک عذاب بسیار دردآور است و علت کور بودن برخی افراد بر اساس آیات قرآن کریم فراموش کردن هدایت‌گران جامعه، غفلت از پذیرش ولایت و همچنین ایمان نداشتن به آیات الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام میرمعینی در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: انسان‌هایی که هدایت‌گران جامعه را که از سوی خداوند فرستاده شده‌اند، قبول نکنند و از فرمان آن‌ها امتناع ورزند به زندگانی سخت، تنگ و تاریک دچار خواهند شد و همواره مسیر پر مشقت و عذاب‌آوری را تجربه خواهند کرد و روز قیامت نیز در حالی‌که انسان‌های دیگر بصیر و بینا در محشر حاضر می‌شوند، آن‌ها نابینا محشور خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: نابینا محشور شدن در روز قیامت یک عذاب بسیار دردآور است و علت کور بودن این افراد بر اساس آیات قرآن کریم فراموش کردن هدایت‌گران جامعه و غفلت از پذیرش ولایت و همچنین ایمان نداشتن به آیات الهی است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که انسان هایی که هدایت‌گران جامعه را قبول نمی‌کنند کور وارد محشر خواهند شد، آن عده که بیشتر از آن چه خداوند هدایت‌گر جامعه فرستاده، اسراف نمایند و افراد بیشتری را به عنوان هدایت‌گر قبول کنند نیز، نابینا محشور خواهند شد.

حجت الاسلام میر معینی تأکید کرد: هدایت‌گران جامعه به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک دسته به قبل از دین اسلام بر می‌گردد و عده‌ای نیز به بعد از ظهور دین اسلام و به همین علت انسان‌ها باید هر دو دسته را قبول کنند و به هر دو گروه اعتقاد و ایمان کافی و لازم داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: لازم است همانطور که به هدایت‌گران بعد از اسلام ایمان داریم به هدایت‌گران قبل از اسلام نیز اعتقاد و ایمان داشته باشیم چراکه آن‌ها نیز از ناحیه خداوند برای هدایت جامعه بشری فرستاده شده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی گرامی اسلام(ص) در زمان‌ها و مکان‌های مختلف به روش‌های گوناگون تلاش کرده‌اند تا هدایت‌گران جامعه را بعد از خود به جامعه اسلامی معرفی نمایند و چندین مرتبه حضرت علی علیه‌السلام را به جامعه اسلامی به‌عنوان جانشین صالح خود معرفی کردند در حالی‌که عده‌ای از مردم از این مسئله غفلت کرده و دچار گمراهی شدند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام در مورد غفلت و نشانه‌های افراد غافل گفت: غافلان سه نشانه دارند که نخستین نشانه، لذت نبردن از عبادات است به شیوه‌ای که شخص عبادت‌کننده هیچگونه لذت معنوی از عبادت خود نمی‌برد و این موضوع در حقیقت به‌نوعی عذاب است که شخص غافل به آن دچار شده است.

حجت الاسلام میر معینی افزود: دومین نشانه افراد غافل طبق روایت، ناراحت نشدن این افراد بعد از ارتکاب معاصی است در حالی‌که افراد با ایمان و آگاه اگر چه مرتکب گناه شوند اما بلافاصله نادم می‌شوند و به درگاه الهی توبه می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: سومین نشانه افراد غافل، توجه نداشتن به کسب حلال و حرام است در حالی‌که در حال تلاش و کسب درآمد هستند اما شیوه کسب برای آن‌ها فرقی نمی‌کند و دچار کسب حرام می‌شوند و مسیر گمراهی را طی می‌کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha