شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت سنندج

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: میزان شهریه یک روحانی با حقوق یک کارمند معمولی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و قشر طلبه و روحانی با کمترین امکانات در حال تبلیغ دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب جدیدالورود اهل سنت کردستان اظهار داشت: ورود به عرصه آموختن مسایل دینی موهبتی الهی است، لذا طلاب در این مسیر همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود ببینند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه طلبه باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد، عنوان کرد: نگاه جامعه به طلبه، نگاهی تیزبینانه است و از شما طلاب انتظارات فراوانی دارند، لذا همیشه باید مراقب اعمال و کردار خود باشید.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه طلاب به عنوان حاملان و حافظان دین بیشترین اتهامات و بداخلاقی ها را از سوی افراد مغرض خواهند دید، افزود: متاسفانه دشمنان اسلام این گونه القا کرده اند که طلاب و قشر روحانی از آرامش و آسایش خاصی نسبت به دیگر اقشار جامعه برخوردار است که باید گفت حقیقت قضیه چیز دیگری است.

وی با اشاره به اینکه میزان شهریه یک روحانی با حقوق یک کارمند معمولی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، گفت: تبلیغات مسموم و البته تخصصی دشمنان به شدت چهره افراد دینی جامعه را تخریب کرده است و این گونه به جامعه القا کرده اند که روحانی هیچ ارتباط و سنخیتی با عامه مردم ندارد، در حالی که عکس این موضوع صادق است و قشر طلبه و روحانی با کمترین امکانات در حال تبلیغ دین است و حتی در مسیر کار خود با سختی ها و... و. روبرو می شوند.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: تقوا، تهذیب، جامعیت علمی در حوزه دین و شرع ویژگی هر طلبه و روحانی است، لذا باید شما طلاب در دوران حضور در مدارس علمیه این مدارج را به خوبی طی کنید.

ماموستا راستی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز روحانیون و علما دین در صف مقدم تهاجم دشمنان برای استحاله اسلام قرار دارند، گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی و شکست مذبوحانه دشمن، امروز معاندان دین رسول الله (ص) حوزه ها و مدارس علمیه را آماج تبلیغات مخرب خود قرار داده اند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه طلاب باید از هر نظر نماینده دین باشند، افزود: با وجود امکاناتی که امروز در حوزه های علمیه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، انتظار داریم که در دوران تحصیل بتوانید کارنامه و عملکرد علمی و اخلاقی بسیار خوبی داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسدی IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام ماموستای عزیز طلبگی شغل نیست اختیاری است باید مثل بقیه مردم شغل داشته باشند مردم درس میخوانند که شغل داشته باشند مسائل دینی باید در این زمان نوشته و چاپ شود و هر کس خواست بخرد و بخواند و عواید آن به شما برسد..مردم نظر خوبی از گذشته تا به حال به بیکاری طلبه ها ندارند و نام هایی هم پشت آنان بکار میبرند برو کار میکن مگو چیست کار