جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل اجتماعی اوقاف

حوزه/ مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور کشور رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را موردتوجه قرارداد و گفت: بنا نیست که فعالیت‌های اوقاف به‌سوی کارهای عمرانی برود، اولویت ما تأمین غذا برای خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندان است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، رضا معممی مقدم، در همایش مبلغین شمیم حسینی در مدرسه علمیه قوام برگزار شد، با اشاره به اینکه دو ظرفیت مهم در کشور در عرصه مناسک مذهبی داریم، اظهار داشت: فرصت تبلیغی نیز یکی از آنان است که در دیگر کشورها این ظرفیت وجود دارد.

وی بابیان اینکه فرصت تبلیغ می‌تواند برای ما سرمایه اجتماعی باشد، افزود: این سرمایه در کشور ما آسیب‌دیده است.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: حمایت‌های مالی و معنوی مردم در تعظیم شعائر یکی دیگر از ظرفیت‌ها است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم که عزاداری برای ما هدف است، ابراز داشت: عزاداری نباید هدف باشد چراکه اگر این‌گونه شد نمی‌توانیم از آن بهره ببریم، اگر عزاداری هدف شد انسان را به فکر فرونمی‌برد بلکه به حس فرومی‌برد.

معممی مقدم با تأکید بر اینکه اگر عزاداری هدف شد، برانگیختن احساسات رقم می‌خورد، ادامه داد: عزاداری از شعائر و نمادهای ما است، اسلام دین صرف مناسکی نیست بلکه دین اراده‌ای است.

وی رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: بنا نیست که فعالیت‌های اوقاف به‌سوی کارهای عمرانی برود، اولویت ما تأمین غذا برای خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha