جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی امام جمعه بندرعباس در این هفته

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریف حقایق انقلاب اسلامی هستند، گفت: جوانان باید بدانند که راهزن های فکر و عقیده جامعه در این جامعه کم نیست و گرگ ها در کمین نسل جوان برای ضربه زدن به آن ها هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهرستان بندرعباس، ضمن تبریک هفته دولت به دلتمردان، گفت: رشوه خلاف شرع اسلام و قانون است و برای مبارزه با این معضل هم احکام شرعی و هم قانون وجود دارد اما رواج این گونه آسیب ها به دلیل بر زمین گذاشتن قانون است.

وی به جشن عاطفه ها نیز اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه ها از ابتکارات بسیار خوب کمیته امداد برای حمایت از دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید است و عموم مردم باید با شرکت در این امر خداپسندانه در کمک به آموزش و علم آموزی، مشارکت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه روز هشتم شهریور ماه روز مبارزه با تروریسم و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و ۱۲ شهریورماه نیز روز شهادت رئیس علی دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس است، بیان داشت: این دو مناسبت که در یک هفته جمع شده اند بیانگر حقایق تلخی برای جامعه اسلامی ما است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه امروز همه بشریت گرفتار تروریسم هستند، افزود: امروز بیش از هر ملتی، ملت ایران گرفتار تروریسم است و هیچ کشوری به اندازه ایران از تروریسم آسیب ندیده است و ما از آغاز انقلاب اسلامی با جریان های زیادی از ناحیه تروریسم مواجه بودیم در یک روز رئیس جمهور و نخست وزیر این مردم، در یک روزی دیگر ۷۲ تن از مسئولان عالی رتبه نظام را به شهادت رساندند و منافقان کوردل نیز در کوچه و خیابان و بازار به مردم ما رحم نمی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه از روزی که ملت ایران حماسه جاویدان انقلاب اسلامی را خلق کرد گرفتار تروریسم بوده است، تصریح کرد: ملتی که در عرصه های مختلف از تروریسم آسیب دیده است و با داعش مبارزه می کند متهم به تروریسم می کنند در حالی که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود و خانم کلینتون در دوران وزارت خارجه خود داعش را راه اندازی کردند به مبارزه با تروریسم و مدافع حقوق بشر معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید یاد کنیم از تلخی هایی که مردم ایران از تروریسم دولتی استعمار پیر انگلیس و بریتانیا در دوران بعد از جنگ جهانی دوم برای ملت ایران ایجاد کردند از جمله مبارزات مردم جنوب به رهبری رئیس علی دلواری در بوشهر، مبارزات ملت ایران در شمال به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی، مبارزان مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی و در تهران نیز به رهبری عالمان  فرهیختگان دینی و ... عَلم مبارزه برداشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: آنچه برای ملت ما در دوران رضا خان به ارمغان ماند یک ایران تبدیل شده به یتیم خانه که رهاورد استعمار پیر انگلستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به روز صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: امروز صنعت چاپ جز صنعت مادر و جز 10 صنعت برتر در جهان به حساب می آید و باید یک نگاه جدی به آن شود، در بسته‌بندی، نشر کتاب و جراید و نشریات از این صنعت استفاده می شود  و امروز باید به‌ عنوان بخشی از رهاوردهای اقتصادی در اقتصاد مقاومتی به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ در هرمزگان جایگاه خوبی دارد، گفت: صنعتگران باید در حوزه چاپ کیفیت چاپ را بالا برده و هزینه‌های آن را کاهش دهند تا مسئولان روزنامه ها و نشریات برای چاپ به خارج از استان نروند و مسئول نشریات در استان نیز در راستای حمایت از صنعت گران باید کارهای خود را به صنعتگران درون استانی عرضه کنند و مسئولان دولتی نیز در راستای توسعه صنعت چاپ و کیفی سازی آن، برنامه‌ریزی کنند تا هیچ نشریه ای حتی در حوزه بسته بندی به خارج از استان نروند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در ادامه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) گفت: جوانان امروز اطلاعات زیادی از گذشته ندارند چون نسل گذشته مسائل گذشته را به نسل جدید منتقل نکرده است و اکنون شاهد گسست بین نسل‌ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس با ارتباط گیری با نسل جوان، دستاوردهای دفاع مقدس و وقایع قبل از انقلاب را به جوانان بیان کنند تا جوانان بدانند که در گذشته کشورشان اینگونه نبوده است و امروز کشورشان زیر سایه انقلاب اسلامی به اینجا رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه دهه های آینده و بیانیه گام دوم متعلق به جوانان است، بیان داشت: امروز دشمنان به دنبال تحریف حقایق انقلاب اسلامی هستند و جوانان باید بدانند که راهزن های فکر و عقیده جامعه در این جامعه کم نیست و گرگ ها در کمین نسل جوان برای ضربه زدن به آن ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خطاب به جوانان تاکید کرد: خود و شخصیت خود را مراقبت و حفاظت کنید و مناطق ممنوعه‌ای که جوانان نباید به آن‌ها نزدیک شوند باید شناسایی و به آنها معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها، مطبوعات، صدا و سیما، علما، فرهیختگان ، دانشگاهیان همه با بیان حقایق و ایجاد شناخت از حقایق گذشته برای جوانان، نگذارند این گسست بین نسل‌ها بوجود آید.

امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک و قدردانی از خدمات دولتمردان، تصریح کرد: دولتمردان در شرایط سخت اجازه ندادند چرخ عمران و آبادانی و اقتصادی کشور متوقف شود و امید است با توجه بیشتر به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش در عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی شاهد شرایط بهتری باشیم.

وی در پایان گفت: مسئولان سعی کنند بهترین شرایط را برای محبان سالار شهیدان و عزاداران حسینی در ماه محرم فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha