شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که متأسفانه جامعه امروز از سبک زندگی حسینی دور است، گفت: خطبا و مبلغان دینی از ظرفیت تبلیغی ماه محرم در جهت تقویت سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی بهره بگیرند.

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم از برگزاری طرح بصیرتی عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه آل الله و پیروان راستین آنها است، افزود: باید از این ظرفیت بالای معنوی در جهت کسب معرفت حسینی بهره گیریم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت محتوا بخشی به برنامه های ماه محرم تأکید کرد و گفت: باید در کنار سوگواری و عزاداری، نسبت به اهداف نهضت حسینی شناخت بیشتری پیدا کنیم.  

حجت الاسلام قربانی، احیاء امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف مهم قیام حسینی برشمرد و افزود: نباید چنین فریضه مهمی که امام حسین(ع) در راه احیاء و گسترش آن به شهادت رسیدند مورد بی توجهی قرار گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز با مشکلات و معضلات اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از بهترین راه های مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سبک زندگی حسینی دور است، افزود: خطبا و مبلغان دینی از ظرفیت تبلیغی ماه محرم در جهت تقویت سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی بهره بگیرند.

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین صحیح اهداف قیام حسینی است، خاطرنشان کرد: هر چه سطح شناخت جامعه از اهداف قیام عاشورا بیشتر تقویت شود به طور حتم معرفت جامعه نیز نسبت به فرهنگ حسینی بیشتر خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که در سایه فرهنگ حسینی در برابر همه قدرت های مادی جهان خواهیم ایستاد، تصریح کرد: عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون فرهنگ حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha