جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 862527
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
20190829_085115.jpg

حوزه/ حجت الاسلام علوی رضوی با توجه به نزدیکی سفر اربعین حسینی، از طلاب زائر امام حسین(ع) خواست به هشدارهای اعلامی از سوی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان توجه کرده و آنها را رعایت کنند.

حجت الاسلام سیدعلیرضا علوی رضوی، سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با اشاره به اشتیاق طلاب برای حضور در  راهپیمایی اربعین، به تشریح الزامات این سفر معنوی پرداخت.

سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان ادامه داد: هشدارها و نکات شامل سه دسته امنیتی، بهداشتی و فنی می شوند.


نکات و هشدارهای امنیتی:

1. روند ثبت نام و اخذ ویزا حتما از طریق سامانه های رسمی حوزه و مرتبط با آن صورت پذیرد و از ثبت نام ها و اقدامات غیر رسمی به طور اکید خودداری شود.

2. برای تبدیل پول (ریال به دینار) فقط از صرافی های مجاز استفاده شود.

3. سعی شود ورود و خروج از مرز های نزدیک به استان صورت گیرد.

4. گذرنامه و مدارک شناسایی به هیچ وجه در اختیار افراد ناشناس قرار داده نشود (بویژه بعد از خروج از مرز)

5. اقدام به شناسایی مسیر رفت و برگشت به حرم مطهر و به خاطر سپردن مکان اسکان، بلافاصله بعد از استقرار در محل کاملا ضروری است.

6. تا حد امکان امکان از سفر انفرادی خودداری شود و از حضور همراه در سفر بهره برده شود.

7. مواظبت از وسایل شخصی در طول مسیر الزامی است و در صورت نیاز به استفاده از سرویس های بهداشتی، توصیه می شود وسایل به دوستان تحویل
داده شود.


نکات بهداشتی:

1. اطلاع از آب و هوای عراق قبل از آغاز سفر جهت عدم مواجهه با تغییرات ناگهانی هوا که مسبب بروز بیماری است ضروروی است.

2. برداشتن وسایل شخصی ضروری از قبیل حوله و لباس و وسایل بهداشتی همچون صابون توصیه می شود.

3. در طول مسیر پیادروی، از آب‎های بسته بندی استفاده شود و از مخزن هایی که در طول مسیر است به جز بعد از حصول اطمینان از سلامت آب تا حد امکان اجنتاب شود.

4. از غذاهای گرم که در موکب های ایرانی طبخ می‎شود استفاده شود و سعی شود در طول مسیر از پرخوری به طور جدی پرهیز شود.

5. از مصرف غذاهای سرد مثل سالاد یا شیربرنج پرهیز شود.

6. طلاب نیازمند داروهای خاص لازم است با رعایت وضعیت انقضای دارو، به اندازه کافی دارو همراه خود داشته باشند.

7. با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی از چمدان و ساک‎های سنگین استفاده نشود و پشنهاد می شود از کوله پشتی سبک در طول مسیر استفاده شود.

8. زمان استراحت، استقرار در موکب های ایرانی بهتر است.

9. استفاده از صندل یا دمپایی برای پیاده روی توصیه می شود.


نکات اداری و روند ثبت نام (قبل از سفر به عتبات):

1. داشتن گذرنامه برای همه طلاب الزامی است و لازم است جهت دوری از ممنوعیت سفر طلبه، بدون گذرنامه وارد مرز نشود.

2. طلابی که سن آنها به 18 سال رسیده (متولدین شهریور 1380 و سنین بالاتر) مشمول لحاظ شده و باید قبل از سفر، اول نسبت به انجام مراحل اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند.
مدارک جهت معافیت تحصیلی: آخرین مدرک تحصیلی غیر حوزوی، 2 قطعه عکس 3x4، تصویر صفحه اول شناسنامه (فتوکپی)، نامه اشتغال به تحصیل (با ذکر سال ورود به حوزه، و ارسالی از طریق اتوماسیون اداری)

3. طلاب مشمول باید خروجی خود را در سامانه پورتال خدمات الکترونیک نیروی انتظامی به نشانی https://services.epolice.ir ثبت نمایند (البته بعد از اخذ معافیت تحصیلی)

لازم به ذکر است، به منظور ورود به پرتال باید از شماره ملی و کد سخای نیروی انتظامی (درج شده در پایین برگه معافیت تحصیلی) به عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده شود. و در قسمت درخواست خروج از کشور مدت یک‎ماه را ثبت کنند.

همچنین در صورت تمایل به زیارت در ایام اربعین، پیشنهاد می شود به منظور عدم بروز مشکل محدوده ی تاریخ 15 مهرماه تا 15 آبان در پورتال ثبت شود.

4. تایید و اعلام اسامی طلاب متقاضی زیارت توسط مدرسه محل تحصیل به مدیریت حوزه علمیه استان الزامی است.

5. برای طلابی که از استان به سایر مدارس علمیه کشور منتقل شده اند لازم است نسبت به انتقال معافیت تحصیلی به استان جدید محل تحصیل اقدام نمایند.

6. انجام مراحل اداری جهت اخذ گذرنامه فقط از طریق دفاتر پلیس + 10 امکان پذیر است و به طلاب متقاضی زیارت توصیه می شود در انجام مراحل اخذ گذرنامه تعجیل نموده و مسئله را به روزهای پایانی وا نگذارند.

7. رضایت والدین برای طلاب کم سن الزامی است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha