جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: تقویت باورهای اعتقادی و دینی، لازمه مصونیت از تبعات منفی حضور در فضای مجازی است.

دکتر سید مرتضی موسویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه   با اشاره به تاکیدرهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی اظهار داشت: بدون تقویت مباحث اعتقادی و مباحث دینی نمی توان در زمینه رعایت تقوا چه در فضای حقیقی و چه به خصوص فضای مجازی، موفق بود.

وی افزود: از سویی بحث رعایت تقوا و ایمان و این قبیل امور از آن دسته مسایلی است که باید از دوره کودکی بر روی فرد کار کرد، کما این که بر اساس آن حدیث معروف امام صادق(ع) باید در هفت سال اول و هفت سال دوم روی بچه ها تمرکز داشت و البته این مسأله اقتضائات خاص خود را می طلبد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران همچنین گفت: اگر فرد از نظر بینشی و اعتقادی دارای باورهای ثابتی شود و به خصوص در سنین پایین این مسایل برایش ملکه گردد، در دوره جوانی و بزرگسالی بهتر می تواند در عرصه های مختلف رعایت تقوا و ایمان و اخلاق را داشته باشد.

وی اضافه کرد: از این رو باید از دوره پیش دبستانی و دبستان و مهم تر از آن ها در درون خانواده، روی کودکان کار کرد چرا که این امور از آن دسته مسایلی نیست که با شعار و حرف بتوان آن را محقق کرد بلکه نیاز به رعایت مسایل و التزام به اصول دینی دارد.

موسویان بیان داشت: به عنوان مثال همان طور که ما در دنیای واقعی برای پرهیز از نگاه به نامحرم باید مراقب نگاه خود باشیم، در دنیای مجازی نیز باید مراقبت داشته باشیم و با رعایت تقوا از تبعات نامطلوب حضور در فضای مجازی ، مصون بمانیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha