جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیرخوارگان حسینی

حوزه/ پانزدهمین اجلاس جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و دیگر کشورهای جهان، به میزبانی 300 نقطه دیار دارالعباده و حسینیه ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، پانزده سال است که شیرخوارگان و مادران زینبی و حسینی در مجمع جهانی علی اصغر(ع) که همزمان در جای جای ایران اسلامی و 45 کشور جهان در دهه اول ماه محرم به خصوص اولین جمعه این ماه برگزار می شود، گرد هم می آیند تا کودکان خود را نذر ظهور حضرت مهدی(ع) و بیمه بابا الحوائج نمایند.

شهر یزد و شهرستان های استان که از ابتدای ماه محرم مهیای استقبال از شیرخوارگان حسینی هستند از شب گذشته در برخی حسینیه ها و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) این مراسم برگزار شد و امروز به صورت منسجم در چند نقطه شهر یزد از سوی هیئت رزمدگان اسلام و دیگر هیئات یزد، امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شد و در برخی نقاط تا عصر امروز ادامه می یابد.

به گفته حسینی مسؤول هیئت رزمندگان اسلام یزد این مراسم در 300 نقطه استان یزد از صبح امروز آغاز شده است و مادران زینبی و حسینی با قرائت میثاق نامه عهد می بندند که کودکان خود را برای سربازی امام زمان(عج) و تعجیل در فرج حضرت تربیت کنند.

برای برگزاری این مراسم بیش از 15 هزار دست لباس با طرح اختصاصی این مراسم برای شیرخوارگان شرکت کننده در این مراسم آماده شده است و در بسیاری از نقاط استان به صورت خودجوش از سوی بانیان مراسم این لباس ها تهیه و به شیرخوارگان شرکت کننده پوشانده می شود.

این مراسم صبح امروز به صورت ویژه همچون سال های گذشته به صورت  شکوهمند در حسینیه سید محمدآقا، امامزادگان شهر یزد از جمله سید جعفر محمد(ع) و برخی حسینیه ها برگزار شد و طنین یا علی اصغر(ع) در آسمان شهر یزد و شهرستان های استان طنین انداز شد.

برپایه این گزارش، این مراسم در نوبت عصر و شب هم به همت برخی هیئات و محله های شهر یزد با حضور خانواده ها و شیرخوارگان برگزار می شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha