شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 863331
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
هفتم محرم در یزد

حوزه/ اجتماع هیئات سینه زنی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با قدمت قریب به 100 سال، سال هاست که در مسجد ملا اسماعیل محل برگزاری نماز جمعه یزد و خیابان قیام برگزار می شود و امسال به دلیل همزمانی 13 محرم با روز جمعه و محل برگزاری نماز جمعه با هماهنگی هیئات عصر روز هفتم محرم 1441 قمری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، عصر روز گذشته همزمان با هفتم محرم الحرام و به همت بنیاد بین المللی حسینیه ایران، شورای هیئات مذهبی و دیگر دست اندرکاران این مراسم معنوی و شکوهمند با حضور هیئت های عزاداری یزد با عنوان اجتماع عظیم عاشوراییان در حسینیه امیر چخماق و خیابان های اطراف برگزار شد.

مراسم اجتماع هیئات سینه زنی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با قدمت قریب به 100 سال، سال هاست که در مسجد ملا اسماعیل محل برگزاری نماز جمعه یزد و خیابان قیام برگزار می شود و امسال به دلیل همزمانی 13 محرم با روز جمعه و محل برگزاری نماز جمعه با هماهنگی هیئات عصر روز هفتم محرم 1441 قمری برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از علما و جمع کثیری از اقشار مردم به خصوص بانوان حضور یافته بودند فریاد های یا ابوالفضل (ع) و لبیک یا حسین(ع) در آسمان یزد طنین انداز شد.

یکی از برنامه های امسال راه اندازی دسته سقاها بود که با حضور پسران هفت تا 12 سال به مناسبت روز بسته شدن آب بر کاروان امام حسین(ع) به شمار می رفت.

پخش مستقیم این مراسم از شبکه تابان یزد، انسجام و وحدت هیئات شرکت کننده و نوحه خوانی و سینه زنی هماهنگ هیئات عزاداری دراین مراسم با نوحه به یادماندنی مرحوم سعادتمند پیرغلام امام حسین(ع) از برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha