شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نوجوانان عاشورایی

نوجوانان عاشورایی در سراسر استان یزد گرد هم آمدند و همزمان با هفتم محرم و گرامیداشت شهادت قاسم بن الحسن(ع) با سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، همزمان با عصر هفتم محرم نوجوانان یزدی در امامزاده ابوجعفر محمد(ع) یزد و سراسر استان گرد هم آمدند و با نوحه خوانی در رثای قاسم بن الحسن(ع) نوجوان دشت کربلا به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

در این مراسم که آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم حضور یافت؛ نوجوانان نشان دادند که سربازی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به سن و سال نیست و رسیدن به بصیرت و قرار گرفتن در مسیر حق در هر سنی میسر است.

این مراسم در اکثر شهرستان های استان از جمله ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق ،بهاباد ، تفت، خاتم، میبد و مهریز برگزار شد و نوجوانان با همخوانی، اجرای سرود، حمل پرچم و فریاد های «لبیک یا حسین» به عزداری پرداختند.

حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) است که در شب عاشورا وقتی که امام به یارانش گفت همه شما فردا به شهادت می رسید؛ این نوجوان  از امام حسین(ع) سؤال کرد که آیا من هم به شهادت می رسم و امام از او سؤال کرد که مرگ در نظر تو چگونه است؟ که این نوجوان پاسخ داد: مرگ در رکاب شما«احلی من العسل» یعنی شیرین تر از عسل است و این جمله حضرت قاسم(ع) در تاریخ ماندگار شد و صبح عاشورا وقتی با اصرار از عمویش امام حسین(ع) اذن میدان گرفت با محاصره لشکر اعدا به شهادت رسید.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha