سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
نشر معارف نهاد رهبری

حوزه/ نشر معارف نهادرهبری در دانشگاه ها با عرضه کتب در حوزه های اندیشه های امام(ره) و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر، علوم انسانی، زن و خانواده و حوزه ادبیات داستانی در پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشر معارف نهاد رهبری در دانشگاه ها با عرضه کتاب های عمومی و چاپ های جدید سال 96 تا 98 در زمینه های سیاسی، اقتصادی و مذهبی دانشگاهی، اخلاق و عرفان، اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر، علوم انسانی، زن و خانواده و فمنیسم، حوزه ادبیات داستانی در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی این حوزه، حضور یافته است.

73  جلد مجموعه پرسش و پاسخ های دانشجویی

مجموعه پرسش و پاسخ های دانشجویی که از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها جمع آوری شده است در 73 جلد مطابق با نظر 10 تن از مراجع عظام و پاسخ سوالات سیاسی توسط دفتر مقام معظم رهبری، به چاپ رسیده است؛ این رساله دانشجویی که یکی از مصورترین سوالات دانشجویان می باشد، به عنوان کتابی کاربردی جهت تبلیغ به طلاب معرفی می شود.

کتاب « حسین از زبان حسین» به چاپ پنجم رسید

کتاب « حسین از زبان حسین» عنوان تازه ترین اثر حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رئیس شورای نمایندگان دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور است که به همت نشر معارف در 272 صفحه منتشر شده است. این کتاب در 8 فصل دوران ولادت امام حسین(ع) تا شهادت آن حضرت و پس از آن را روایت می کند. همچنین ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس به مدینه از زبان خواهر آن بزرگواران حضرت زینب(س) روایت می شود.

عناوین این کتاب نیز عبارت از دوران رسول خدا(ص)، دوران امیر مومنان(ع)، دوران امام حسن(ع)، آغاز مبارزه آشکار با حاکمیت اموی، از مکه تا کربلا و تو چه می دانی کربلا چیست پس از شهادت امام حسین(ع) می باشد. پیش از این نیز کتاب علی از زبان علی که روایتگر زندگی و زمانه امام علی(ع) است به قلم حجت الاسلام محمدیان منتشر شده بود.

شایان ذکر است، چاپ 30 جلد مجموعه سخنان آیت الله حائری شیرازی، چاپ کتاب خاطرات یک فرشته، کتاب خاطرات یک فرشته که در دهه کرامت در پاتوق کتاب مشهد رونمایی شد نیز از دیگر کتب نمایشگاه هستند.

کتاب خاطرات یک فرشته با ایده جدید رویدادهای زندگی امام رضا(ع) را به سبک روایی از زبان یک فرشته در قالب داستان نیمه بلند برای مخاطب عام در 120 صفحه از سوی نشر معارف به تصویر کشیده است که تاکنون 5 نوبت بازنشر شده است.

این کتاب داستانی نیمه بلند برای بیان سبک زندگی امام هشتم(ع) است که تمامی رویدادهای زندگی حضرت را از زبان یک فرشته به عنوان راوی داستان نقل می کند. مطالعه این اثر ادبی، تاریخی، روان خواننده را با زوایای مختلف زندگی علی بن موسی الرضا(ع) به ویژه در ابعاد علمی، سیاسی، عبادی و معنوی آشنا می کند. این کتاب توسط حمزه شریفی دوست دارای مدرک دکترای مدیریت و قرآن و عضو هیات علمی پژوهشگاه معارف اسلامی تالیف شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha